Ultimele vești despre autostrada Timișoara -Moravița! Când încep lucrările la șoseaua care va lega România de Serbia?
Studiul de Fezabilitate pentru Autostrada Timișoara – Moravița va fi recepționat cel târziu în prima decadă din iunie, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Trebuie menționat însă faptul, că recepția se face cu o întârziere de doi ani, termenul inițial fiind luna mai 2022, potrivit datelor oficiale CNAIR.
Contractul de elaborare a studiului de fezabilitate pentru Autostrada A9 Timișoara – Moravița a fost semnat în 2020 cu asocierea Search Corporation – Egis, pentru suma de 8,73 de milioane de lei, fără TVA, care ulterior a fost majorată la 10,15 milioane de lei fără TVA.
”Până la sfârșitul lunii mai, maximum în prima decadă a lunii iunie vom recepționa Studiul de Fezabilitate pentru drumul expres Timișoara-Moravița, astfel încât să putem da drumul în această vară la licitația pentru proiectare și execuție a noii șosele Timișoara-Moravița”, a spus ministrul Sorin Grindeanu.
La începutul anului, ministrul Sorin Grindeanu declara că studiul de fezabilitate va fi finalizat în scurt timp și că în primăvară se va scoate la licitație proiectarea și execuția noii șosele de mare viteză. Acest lucru nu s-a întâmplat, iar acum termenul a fost decalat.
Autostrada Timișoara – Moravița va avea 73 km, iar accesul in Serbia se va face printr-un punct de trecere a frontierei nou, ce se va afla la aproximativ 1,55 km fata de actuala vama de la Moravita.
Investiția se ridică la aproximativ 260 de milioane de euro, iar autoritățile au accesat și o finanțare europeană nerambursabilă în valoare de 133 de milioane de Euro prin Programul CEF Mobilitate Militară.
Șoseaua de mare viteză va traversa teritoriul localităților Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
Lasă un răspuns