Skip to main content

Încă un pas, spre Radiala de vest! Primăria Timişoara caută firmă care să se ocupe de SF

Primăria Timișoara lansează licitația pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru o nouă arteră majoră de intrare în oraș, dinspre Utvin-Săcălaz.

Este vorba despre un drum prevăzut încă din 2015, în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Polul de creştere Rimişoara – proiectul C30.

Investiţia va fi finanţată de Primărie (1 km) şi CNAIR(1,7 km) şi reprezintă continuarea străzii Gării până la viitoarea Centură de Vest.

CITEŞTE ŞI: VIDEO: Explozia din această dimineaţă, care a distrus un pod din Kiev, surprinsă de camerele de supraveghere

Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime.

„Radiala Vest este prima nouă intrare rutieră în Timișoara, construită în ultimii 40 de ani și este unul din proiectele care va deschide dezvoltarea zonei vestice a orașului. Ea va crea o alternativă de intrare în oraș prin care reducem traficul de pe radialele adiacente, în mod special, de pe Calea Șagului. Cu mai puțin trafic în viitor, avem în vedere realizarea unor benzi dedicate pentru transportul public și deschiderea unor noi culoare de mobilitate, așa cum va fi Magistrala Verde Calea Șagului. Ne-am asigurat că povestea de pe Drumul Boilor nu se va repeta, radiala va fi corelată cu Centura Vest. În plus, în urma negocierilor cu CNAIR, ei vor prelua o parte din construcția radialei și le mulțumesc pentru deschiderea avută. Pentru noi, înseamnă o economie de câteva zeci de milioane de lei la bugetul local”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea.
Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului. Radialele sunt, de asemenea, arterele rutiere care susțin cel mai mare număr de mașini dintr-o zi.

Firmele interesate să realizeze studiul de fezabilitate pot să depună ofertele până pe data de 16 noiembrie.

CITEŞTE ŞI: Disperare pentru părinţii unui copil, care s-a rătăcit în pădure, împreună cu bunica lui

Anunțul de participare de pe SEAP poate fi consultat AICI.

Valoarea estimată a contractului este de 1.116.000 lei, sumă la care se adaugă TVA.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Un nou centru medico-social va fi amenajat în Timișoara, cu fonduri europene. Acesta urmează să asigure îngrijiri medicale pentru bolnavii cronici, pentru pacienții post-operatori, dar și pentru cei care au nevoie de îngrijiri paliative specializate.
Asociația „Teatru pentru Tine” prezintă spectacolul „Petrecere în pijamale”, o producție educativă și captivantă, care aduce în prim-plan talentul, creativitatea și prietenia dezvoltată în cadrul unui grup de elevi ai școlii din Ghiroda.
Accident cumplit, în urmă cu foarte puțin timp, pe strada Timotei Cipariu din Timișoara, unde un bărbat a căzut în gol de la o înălțime de 11 metri.
Filarmonica Banatul din Timișoara continuă demersurile incluzive începute alături de Asociațiile „Copii și Zâne” și „Supereroi printre noi” prin organizarea unui recital de colinde dedicat persoanelor cu diverse nevoi speciale și aparținătorilor lor.
A fost nevoie de 52 de termene întinse pe patru ani și de zeci de declarații și audieri, pentru ca magistrații de la Tribunalul Timiș să ia o decizie în dosarul instrumentat de DNA privind restituirea ilegală a unor imobile din Timișoara.