Skip to main content

Un acord de milioane! Primăria Timişoara a semnat contractul pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate în vederea construirii unui spital despre care consilierii locali spun că nu poate fi realizat

După ce consilierii locali din Timişoara au aprobat colaborarea cu IFC (International Finance Corporation – parte a Grupului Băncii Mondiale), în vederea realizării unui spital municipal, în parteneriat public-privat, astăzi a fost semnat contractul între cele două entităţi.

Documentul prevede ca IFC să realizeze studiul de prefezabilitate şi să le asigure autorităţilor locale asistenţă pentru găsirea unei firme dispuse că construiască de la zero un spital, să îl doteze, apoi să predea cheile Primăriei, urmând să îşi recupereze banii, în tranşe lunare, timp de până la 20 de ani.

La schimb, IFC va încasa 250.000 de euro din bugetul local al Timişoarei, dar şi o primă de succes de un milion de euro, de la compania care va ridica unitatea sanitară.

“Asta ne scapă de riscul tergiversării lucrării, de lucrări suplimentare, noi licitații și așa mai departe. E un model de parteneriat public-privat care funcționează cu succes de mulți ani în toată lumea, iar noi vom face o muncă de pionierat pentru România”, a declarat primarul Dominic Fritz, care spune că acest spital ar putea deveni funcţional peste vreo 5 ani.

Însă, consilierii locali de la PNL şi Pro România sunt sceptici, după cum au declarat în şedinţa de la mijlocul acestei luni.

„Încerc să ne menţinem în afara retoricii electorale, deşi până la urmă, momentul ales are legatură cu campania. M-a uitat cu atenţie la modificările legislative privind parteneriatele public-private şi nu cred că acestea v-au împiedicat să faceţi acest contract în urmă cu un an, doi, sau chiar cu şase luni (…) Niciun proiect de parteneriat public-privat nu s-a realizat până acum în România. Din lista cu astfel de proiecte, mai mult de jumătate a avut IFC ca şi consultant. Niciunul nu e în vreo fază de execuţie”, spunea Dan Diaconu (PNL), pe 15 martie.

Totuşi, reprezentanţii Primăriei şi ai IFC sunt ferm convinşi că proiectul este realizabil, iar la final, pacienţii din Timişoara vor beneficia de servicii medicale la cele mai înalte standarde, într-o clădire modernă.

Spitalul urmează să aibă o capacitate de 300-400 de paturi, cabinete de specialitate, circuite medicale eficiente și aparatură de ultimă generație pentru investigații, iar investiția este estimată la aproximativ 120 milioane de euro.

Suma finală, structura unităţii sanitare, capacitatea şi termenul de execuţie vor fi stabilite de cei de la IFC, conform acordului semnat astăzi.

“Noi am discutat cu Primăria Timișoara oportunitatea și am făcut evaluări care ne-au permis să vedem contextul și circumstanțele existente și să confirmăm necesitatea acestei investiții. Vom găsi cea mai bună soluție care va consolida unele servicii medicale, pentru a permite populației Timișoarei să beneficieze de aceste servicii asigurate, pe de-o parte, printr-un echipament modern, și, în același timp, să permită personalului medical să se concentreze pe toate serviciile medicale pe care le vor oferi”, a subliniat Mehita Fanny Sylla, Manager Regional IFC.

Noul spital ar urma să fie construit în zona de nord a orașului, lângă Aerodromul Utilitar, pe un teren al municipiului.

În prezent, Spitalul Municipal are secțiile împrăștiate în 14 locații diferite, în oraș, iar unele dintre ele funcţionează în clădiri vechi, care nu au fost gândite pentru a fi spital, iar pentru unele, care au fost retrocedate, este plătită chirie.

“Este un deziderat vechi, prea vechi al nostru, al tuturor, de mai bine de 30 de ani, să avem un spital municipal la standarde civilizate. Zilnic, plimbăm pacienții dintr-o locație în alta pentru investigații, analize, consulturi interdisciplinare, ceea ce generează costuri foarte mari, costuri pe care prin acest proiect sperăm să le diminuăm. Sperăm că prin acest proiect vom putea oferi atât colegilor noștri condiții decente de lucru, cât și, mai ales, pacienților noștri condiții civilizate în care să fie tratați și să fie vindecați de bolile pe care le au”, a declarat managerul Spitalului Municipal, Daniel Malița.

În prezent, capacitatea Spitalului Municipal Timişoara este de 1.018 paturi, astfel că ridicarea unei noi construcţii va rezolva doar parţial problema secţiilor împrăştiate prin tot oraşul.

Însă, managerul unităţii sanitare îşi pune speranţele şi în Institutul Regional de Oncologie, care ar prelua bolnavii de cancer.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Robu: „Vom revitaliza Centrul Istoric” (P)

Nicolae Robu, candidatul la Primăria Timișoara din partea Alianței PSD-PNL, își propune revitalizarea centrului istoric al orașului, pentru valorificarea mai bună a transformării la care el a fost supus de Administrația Robu în anii 2013-2015.

Alin Nica: În patru ani, Dominic a schimbat multe în Timișoara. PSD nu s-a schimbat, pericolul e acolo (P)

Ne-am adunat aici ca susținători ai valorilor de dreapta și ca oameni care conștientizează amenințarea pe care o avem în față, aceea ca PSD-ul să acapareze întreaga putere în România. Este un pericol cât se poate de real.

Primăria Timişoara a transformat Bulevardul Cetăţii, în loc de întâlnire pentru întreaga comunitate

Bulevardul Cetății, devenit, prin investiția derulată de municipalitate, o arteră etalon a mobilității urbane moderne și sustenabile, a fost astăzi gazda evenimentului „Străzi pentru comunitate”.

Destinație de vis, la două ore distanță de Timișoara! Când încep zborurile charter către Mallorca?

Nu ți-ai stabilit concediul încă? Nicio problemă! Palma de Mallorca te așteaptă, iar începând din iunie încep zborurile charter pentru această destinație.

Vești mult așteptate de timișoreni! Se înființează o nouă linie de autobuz și se reia circulația tramvaiului 6!

Timișorenii vor avea la dispoziție două noi opțiuni de călătorie: o nouă linie de autobuz care va lega Calea Urseni de oraș și reluarea circulației tramvaiului 6, suspendat din cauza lucrărilor de modernizare pe bulevardul Stan Vidrighin.