Descoperirea care ar putea bloca lucrările de la Pasarela Gelu! Ce au găsit muncitorii, în timpul săpăturilor?
Se lucrează de zor în zona Gelu-Crizantemelor, unde se reabilitează podul pietonal care leagă cartierul Iosefin de Dâmbovița.
În prima săptămână din iulie a început demolarea actualei pasarele, iar rampele de acces au fost îndepărtate, doar că în timpul săpăturilor, muncitorii au dat peste o serie de ruine care ar putea stârni interesul arheologilor.
O astfel de situaţie ar duce la întârzierea lucrărilor, care ar trebui finalizate în şase luni.
“Muncitorii au găsit un canal de aducţiune, care datează, cel mai probabil din secolul 18. Am anunţat Direcţia de Cultură, care va decide ce se va întâmpla acolo. Este posibil să avem o procedură de descărcare arheologică, însă sperăm ca asta să nu dureze mult. Primele concluzii arată că ar fi un canal pluvial, care a fost betonat în perioada interbelică”, a declarat pentru Sursa de Vest, viceprimarul Timişoarei, Ruben Laţcău.
Şi, chiar dacă acum totul depinde de specialiştii de la Direcţia de Cultură, Laţcău anunţă că proiectul de modernizare a pasarelei nu va fi sistat.
Muncitorii vor lucra în paralel, pe pilonii foraţi, pentru că aceste lucrări nu se suprapun cu o eventuală descărcare arheologică.
“Există posibilitatea ca arheologii să decidă să facă o cercetare mai detaliată, dar sper ca asta să nu dureze mult. Dacă la Cimitirul Otoman, unde a fost un sit complex, am reuşit să ne mişcăm repede, cu siguranţă o vom face şi aici. În plus, şantierul nu va fi oprit. Se va lucra, în paralel, pe pilonii foraţi”, a mai spus Laţcău.
Despre reabilitarea Pasarelei Gelu se vorbeşte din 2019, însă abia în acest an, în luna martie, a fost semnat contractul pentru efectuarea lucrărilor.
Proiectului are o valoare de 12,2 milioane de lei cu TVA inclus, iar lucrările includ şi amenajarea accesului dinspre Splaiul Nicolae Titulescu şi a celui dinspre Splaiul Sofocle.
Constructorul are la dispoziţie 6 luni, începând cu data de 18 aprilie, pentru a preda obiectivul modernizat şi adus la strălucirea de odinoară.
Calea pe pasarelă va fi compusă din zona carosabilă, cu lățimea variabilă între 5,40 m si 8,00 m, urmând să includă trasee pietonale, piste de biciclete, amenajări de iluminat public, scuaruri în partea centrală și spații verzi.
Se vor planta 14 arbori pitici în ghivece proprii și 40 de frasini.
Pasarela va fi prevăzută cu iluminat public arhitectural și parapete de protecție din oțel zincat. Rampele de acces la pod sunt proiectate astfel încât pe pasarelă să poată circula pietonii, bicicliștii, dar și persoanele cu mobilitate redusă.
Lasă un răspuns