“Șoc și groază” la STPT! Consilierul local Roxana Iliescu demontează osanalele pe care şi le-a ridicat singur, cel mai controversat director din Timişoara
Problemele cu care se confruntă Societatea de Transport Public din Timişoara şi pe care le simt zi de zi călătorii care aşteaptă zeci de minute în staţii, nu îl împiedică pe directorul Constantin Cocheci să se laude cu performanţele sale.
Într-un interviu pe care l-a acordat jurnaliştilor de la debanat, şeful STPT s-a declarat şocat de ceea ce a găsit în instituţie şi cum a reuşit el să redreseze situaţia financiară.
Cocheci a anunţat că la final de an, societatea va fi 100% pe plus, după un deceniu în care nu s-a mai întâmpat asta.
A omis însă să spună că rezultatul se datorează celor aproape 200 de miioane de lei acordate drept subvenţie, de la bugetul local.
“Şoc şi groază la Timişoara: STPT e pe plus, anunță directorul Constantin Cocheci!
Dar n-are cum să fie altfel, când 171.855.000 lei, bani de la bugetul local al Timișoarei, ajung în acest an în conturile STPT.
Ca să înțelegeți performanțele și contraperformanțele din ultimii ani ale STPT, trebuie să știți, ca plătitori de taxe și impozite, respectiv bilete și abonamente pe transportul public, că, în acest moment 95% din veniturile societății provin din bani publici. Mai exact, din bugetul local, adică din banii dumneavoastră, ai celor care îngheață în stații și asta în contextul în care au și majorat prețul biletelor, fiind printre cele mai scumpe din țară!”, a scris consilierul local Roxana Iliescu, pe facebook.
Aceasta e explicat şi care este circuitul banilor: din bugetul local merg către SMTT care, la rândul ei, îi virează în conturile STPT, în baza unor facturi pentru serviciile de transport efectuate.
În trecut, şefii celor două entităţi erau în conflict, astfel că, de multe ori, plăţile către STPT se făceau cu întârziere.
Lucrurile însă s-au schimbat, în momentul în care USR şi-a pus oameni loiali în fruntea ambelor societăţi.
“De când viceprimarul Ruben Lațcău este șeful AGA al STPT, cele două societăți sunt într-o armonie perfectă. Fiți un pic atenți: în luna noiembrie a fost modificat contractul de servicii, ocazie cu care tariful a fost majorat, în medie, cu 2 lei / km, cu începere de la 1 decembrie. La vaporașe, care oricum sunt trase pe dreapta până la primăvară, creșterea este de vreo 20 de lei / km. Deci, vor fi mai mulți bani de dat de la bugetul local.
De parcă n-ar fi de ajuns, tot în luna noiembrie a fost prezentat și un raport de audit tehnico-economic privind „regularizarea compensației de transport pe anii 2021, 2022 si 2023”. Conform acestui document, întocmit de o firmă privată, SMTT are de dat către STPT peste 18 milioane de lei. Aproape 10 milioane de lei reprezintă „regularizare compensații” pentru primul semestru al anului 2023, iar restul sumei este compus din regularizări pentru 2021 și 2022.
Revin la declarațiile domnului Cocheci, potrivit căruia societatea pe care o conduce este pe plus. Inițial, STPT ar fi trebuit să primească de la bugetul local, în acest an, 128 de milioane de lei. La sfârșitul lunii octombrie, în CL a fost votată o rectificare a bugetului de venituri și cheltuieli, prin care de la bugetul local era alocată o sumă suplimentară de 21 de milioane de lei. La acel moment, raportat la veniturile totale ale societății, 177 milioane lei, subvenția acordată de municipalitate ajunsese la 84%.
Ulterior, in ședința ordinară a Consiliului Local din 28 noiembrie, la o noua rectificare a bugetului local am mai acordat încă 10 milioane lei STPT!
Cu încă 18 milioane de lei, ajungem sa dam din bugetul local 171.855.000 lei ceea ce, trebuie să recunoașteți, nu lasă prea mult loc pentru manifestarea talentului managerial al foarte competentului domn Cocheci.
Țineți-vă bine, raportat la veniturile totale ale societății, asta înseamnă 95% subvenție!!!
Cum ar veni, cu 95% din venituri bani de la bugetul local, nici n-ai cum să nu declari că ai, în sfârșit, o societate pe plus!”, a mai scris Roxana Iliescu.
Lasă un răspuns