Audio: Boschetari sau beţivi! Patronul firmei care sufocă traficul din Dumbraviţa trece la ameninţări şi jigniri, deranjat de criticile localnicilor
Scandalul traficului greu din Dumbrăviţa intră într-o nouă etapă. Andrei Haibach, patronul firmei ale cărei tiruri tranzitează fără încetare comuna, îi numeşte “boschetari”, ”beţivi” sau ”desculţi” pe cei care îndrăznesc să ceară scoterea traficului greu din localitate.
Faţă de jurnaliştii Sursa de Vest care au publicat un articol cu nemulţimirile oamenilor care reclamă poluarea şi distrugerile pe care le provoacă zecile de camioane, a adoptat o altă tactică.
I-a ameninţat cu procese, în încercarea de a-i intimida, şi a amintit cazul unui poliţist pe care îl aşteaptă puşcăria, pentru că a îndrăznit să se pună cu el.
“Un nenorocit de poliţist local, care acum e pe la puşcărie, Richard Meleșcanu, a găsit de cuviință să hotărască el în numele cetățenilor ălora pe care dumneavoastră i-aţi intervievat, că el mă va opri pe mine să circul prin Dumbrăvița. A început să mă streseze, să-mi oprească camioanele, să spună că el se va ocupa de mine, ca eu să nu mai circul prin Dumbrăvița. Între timp m-am ocupat eu de el si el este la puşcărie. Sau mă rog va fi…”, a spus Andrei Haibach.
Nu a uitat-o nici pe Alina Sperlea, consilier local în Dumbrăviţa, care şi-a arătat solidaritatea faţă de oamenii revoltaţi.
Haibach o numeşte pe aceasta “neterminată”, la fel ca şi pe dumbrăviţenii care cer interzicerea traficului greu şi la adresa cărora foloseşte şi alte cuvinte peiorative.
„Încercați să instigați gloata împotriva unei firme. Dumneavoastră v-ați dus pe fenta lui Sperlea, lu’ neterminata aia, care probabil vrea să fie primăriță mâine, poimâine și care ne atacă ori de câte ori are ocazia. E treaba ei. Presa trebuie să spună: <<deşi cetăţenii se plâng (…), noi am investigat şi am aflat că deţine autorizaţii (Haibach Trans – n.a), nu Primăria trebuie să elibereze autorizaţii, el a plătit atâţia ani la Primărie, pentru că a căutat să facă şi el o formă de sponsorizare pentru evenimentele din comună>>”, a mai spus Haibach, care consideră că tirurile lui care tranzitează Dumbrăviţa nu fac rău nimănui şi, atât timp cât el are toate documentele în regulă, locuitorii nu au niciun motiv să se plângă de pe urma traficului greu. Afacerea este afacere, iar drepturile cetăţenilor se opresc acolo unde începe profitul lui.
Aşa justifică şi refuzul de a folosi şoseaua de centură: îi lungeşte traseul cu 9 kilometri, iar asta înseamnă mai mulţi bani pe combustibil şi mai puţine curse pe zi.
“Dacă vin doi bețivi și nu le place ceva apare un presar care scrie articole. Adevăruri! Nu ce vă spune vouă Sperlea, neterminata aia și cu toți boschetarii ăia de acolo. Trebuia să spuneți adevărul. Aș putea să merg pe centură, dar răspunsul îl găsiți în OG 43. Găsiți răspunsul în legi, nu la cetățenii cărora le crapă casele. Drepturile cetățenilor, libertățile lor iau sfârșit acolo unde încep drepturile mele. În rest, că dumneavoastră vreți să faceți raiting, să vă citească lumea si luați la tot felul de desculţi, tot felul de declarații, pe mine ar trebui să nu mă intereseze dar mă afectează în plan personal. Pe mine Haibach Andrei, nu firma mea”, a conchis patronul firmei Haibach Trans, care nici măcar nu încearcă o conciliere cu dumbrăviţenii nemulţumiţi.
Etichetarea lor drept „boschetari”, “neterminaţi” sau „bețivani” arată că Haibach nu dă doi bani pe plângerile oamenilor care spun că tirurile le distrug casele şi sănătatea.
Lasă un răspuns