Skip to main content

400 de milioane de euro! Suma uriaşă pentru modernizarea căii ferate Timişoara-Arad

Retim – Fereşte-te de eticheta roşie!

Astăzi a fost semnat contractul pentru modernizarea unui nou tronson din calea ferată Caransebeş-Arad.

Este vorba despre lotul 4  Ronaţ Triaj – Arad, iar valoarea investiţiei este de 2,18 miliarde lei plus TVA.

Banii provin din PNRR, iar lucrările vor fi efectuate de Asocierea WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA

„Are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, spune Ion Simu Alexndru, directorul general al CFR SA.

Durata de implementare a proiectului este de 42 de luni (6 luni – proiectarea și 36 luni – execuția propriu-zisă).

CITEŞTE ŞI: Victorie după 7 ani de procese! Parcarea din spatele magazinului Bega revine în proprietatea Primăriei

În momentul în care lucrarea va fi finalizată, trenurile vor putea circula cu o viteză de până la 160 km/oră, spre deosebire de viteza maximă de acum, care este de 100 km/oră.

În prezent, cel mai rapid tren parcruge distanţa dintre Timişoara şi Arad, în 45 de minute.

Obiectivele proiectului sunt:

  • lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
  • lucrări civile în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri
  • lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe
  • sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată

lucrări specifice de exploatare feroviară

  • lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.

Obiectivele proiectului sunt:

  • lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
  • lucrări civile în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri
  • lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 6 poduri și 39 podețe
  • sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată
    lucrări specifice de exploatare feroviară
  • lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.
    • OBIECTIVE DE UTILITATE PUBLICĂ și FEROVIARĂ:
    • 6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
    • 1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
    • 4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
    • 11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
    • panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;
    • rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou

    Lucrările includ, de asemenea:

    • îmbunătățirea geometriei traseului,
    • modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
    • modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
      dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
    • lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
    • lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
    • montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
    • instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
    • modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
    • montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

    Distribuie pe rețele de socializare

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


    Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


    Alte articole

    Asociația Suporterilor Timișoreni Druckeria pregătește în această toamnă prima ediție a Timișoara Football Film Festival (TMFF), un eveniment de amploare dedicat relației dintre fotbal, comunitate, identitate și cinema.
    Într-un moment decisiv pentru viitorul României, Inițiativa Timișoara și Societatea Timișoara lansează un apel către toți cei care cred în democrație, libertate și valorile europene.
    S-a dat alarma, în totiul nopții, când o mașină parcată a fost cuprinsă de flăcări, iar la fața locului au ajuns, de urgență, un echipaj de pompieri și unul de polițiști.
    Licitație pentru asigurarea dirigenției de șantier pentru Castelul Huniade! Asta după ce la începutul anului a fost lansată și licitația pentru renovarea completă a monumentului istoric din centrul orașului.
    A fost lansată licitația pentru achiziția a 30 de autobuze electrice, a 30 de stații de încărcare lentă, la autobază și a 15 stații de încărcare rapidă pe traseu.