Skip to main content

Veste extraordinară! Scapi de un drum şi de cozile de la ghişee! Cazierul judiciar poate fi obţinut online

Începând de astăzi, certificatul de cazier judiciar poate fi obținut online, în carul unui proiect pilot, operaţionalizat de Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării.

Versiunea pilot a aplicației permite eliberarea certificatelor de cazier judiciar pentru persoanele fizice, de cetățenie română, care nu sunt înscrise în evidențele Sistemului Național de Evidență a Cazierului Judiciar Român – ROCRIS.

Cei care au nevoie de un astfel de document au la dispoziție două mecanisme de acces: direct prin autentificarea în portalul hub.mai.gov.ro sau prin accesarea GHISEUL.ro, cele două platforme fiind interconectate.

“Digitalizarea fluxului de eliberare a certificatului de cazier judiciar permite cetățenilor obținerea documentului pe loc, indiferent de locația din care solicită eliberarea. Acest proiect reprezintă un pas important pentru simplificarea relației dintre Ministerul Afacerilor Interne și cetățeni, în beneficiul cetățenilor. Prin implementarea serviciului public electronic de obținere a certificatului de cazier judiciar, Guvernul României pune nevoile reale ale cetățenilor în centrul procesului de digitalizare”, a declarat ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.

Proiectul pilot va fi extins, aplicația pentru eliberarea electronică a certificatului de cazier judiciar urmând a fi disponibilă atât pentru persoanele fizice care au înscrise mențiuni în cazier, cât și pentru persoanele juridice din România, până la finalul lunii iulie 2023.

CITEŞTE ŞI: Firma care va lărgi la 4 benzi, drumul spre autostradă, desemnată în această lună! Cum vrea Marian Vasile să rezolve problema stâlpilor care susţin firele de troleibuz?

Mecanismele de obținere a certificatului de cazier judiciar electronic:

• prin intermediul platformei www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă. Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționati către platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru completarea online a cererii tip.

• prin platforma HUB.MAI.GOV.RO, pentru utilizatorii care nu sunt înregistrați în GHISEUL.RO sau nu dețin un card bancar emis de o instituție bancară din Romania. Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea, se vor prezenta fizic, o singură dată, la un ghișeu al MAI care oferă servicii publice.

În prima fază, certificarea identității va fi realizată prin prezentarea la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier, urmând ca în cursul acestui an certificarea identității să poată fi făcută la toate instituțiile MAI care oferă servicii publice (e.g.: Serviciile publice comunitare pentru eliberarea permiselor de conducere, pașapoartelor, cărților de identitate).

După validarea contului, pentru eliberarea certificatului de cazier, cetățenii vor accesa secțiunea „servicii”, vor selecta motivul solicitării dintr-o listă disponibilă, vor trimite cererea precompletată deja cu datele de stare civilă, iar sistemul va genera automat certificatul de cazier judiciar, semnat electronic.

CITEŞTE ŞI: Urmărire ca în filme, pe străzile din Timișoara, după ce un șofer nu a oprit la semnalele polițiștilor! În încercarea de a scăpa, a lovit mai multe mașini

Valabilitatea certificatului emis este de 6 luni de la data eliberării.

Sistemul oferă posibilitatea de a verifica autenticitatea documentului, pe baza numărului de înregistrare a certificatului de cazier și al CNP-ului persoanei.

Distribuie pe rețele de socializare

Comments (1)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

În urmă cu puțin timp, pompierii au fost solicitați să intervină, de urgență, la un accident rutier, în care au fost implicate o mașină și un camion care transporta un utilaj de mare tonaj.
Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata ajutorului pentru încălzire și a suplimentului pentru energie cu combustibili solizi şi/sau lichizi, acordate în baza Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2023 – 31 martie 2024.
Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în colaborare cu Agenția Națională pentru Protecția Mediului Timiș și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Timiș, sub egida Instituției Prefectului Județul Timiș, invită agenții economici la un nou seminar de informare.
Polițiștii de la Protecția Animalelor au identificat un individ fără suflet, care a aruncat mai mulți pui de pisică, de doar o zi, lângă un container de gunoi.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș și Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș au organizat astăzi seminarul de instruire privind modul de aplicare a reglementărilor legislative în vigoare privind protecția consumatorului.