Skip to main content

Un eşec de milioane! Experţii lui Fritz de la Centrul de Proiecte au cheltuit bani cu nemiluita pentru promovarea care a redus numărul de turişti din Timişoara

Institutul Naţional de Statistică a făcut publice datele exacte ale turiştilor care au vizitat fiecare judeţ al ţării, în primele şase luni ale anului.

Raportul arată că în Timiş au fost, între 1 ianuarie 2023 şi 30 iunie 2023, 152.467 de turişti, cu 21% mai puţini decât în aceeaşi perioadă a anului 2019.

Scăderea numărului de vizitatori este greu de explicat, în condiţiile în care anul de dinainte de pandemie a fost unul sărăc în evenimentele artistice şi culturale, spre deosebire de 2023, când Timişoara este Capitală Culturală Europeană.

Exact în acest context, Dominic Fritz anunţa, plin de emfază, că anul acesta vom avea un milion de turişti, iar după şase luni nu avem nici măcar un sfert.

Cât a costat această “performanţă”este dificil de spus, pentru că banii sunt cheltuiţi de o mulţime de instituţii, ca să li se piardă urma şi ca să se înfrupte cât mai multe guri.

Cert este că cea mai mare parte a sumei destinate programului TM2023, a ajuns pe mâna experţilor de la Centrul de Proiecte, care se ocupă inclusiv de promovarea evenimentelor plătite cu zeci de milioane de euro, pe care le vom detalia într-un articol viitor.

În acest sens, au cumpărat servicii de publicitate şi comunicare, echipamente de producţie publicitară şi expertiză în achiziţii publice în valoare de jumătate de milion de euro.

Spre exemplu, pe data de 16 ianuarie, SC TETRA EXPERT S.R.L. a primit un contract de 190.500 de lei fără TVA, pentru a oferi servicii de relaţii publice, numai pentru weekendul de deschidere a programului TM2023.

Peste mai puţin de o lună, Centrul de Proiecte a cumpărat alte servicii de PR şi comunicare în valoare de 190.000 de lei plus TVA, de la SC STORYTELLERS INNOVATION.

Acelaşi Centru de Proiecte a mai plătit 168.000 de lei către SC MAVERICKS ADS SRL, pentru servicii integrate de publicitate (19 ianuarie 2023) şi 200.000 de lei către SC ARGO STRATEGY SRL, pentru creaţie grafică (9 februarie 2023).

Pe data de 3 februarie, SC AZERO SRL a obţinut un contract de 200.000 de lei fără TVA, pentru a le explica celor de la Centrul de Proiecte ce tipuri de materialele promoţionale să împartă în weekendul de deschidere TM 2023, cum să arate acestea şi câte articole de fiecare tip să facă.

La aceşti bani se mai adaugă 400.000 de lei fără TVA, pentru consultanţă în achiziţiile publice, adică pentru ca nişte experţi să le spună altor experţi, cum să cheltuie banii publici.

În paralel, Centrul de Proiecte şi-a făcut propriul studio de producţie publicitară cu camere de filmat, dronă, plotter, trimmer, lumini, microfoane, laptopuri performante, sisteme de sonorizare şi alte accesorii audio-video, în valoare de 350.000 de lei.

La toate aceste sume se adaugă şi cheltuielile salariale, pe care le vom detalia într-un articol viitor, şi care, în luna mai, spre exemplu, au fost de aproape 300.000 de lei.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Proiectul de licență „Synthesis” surprinde tendințele actuale și ale viitorului apropiat în ceea ce privește importanța utilizării coerente a tehnologiei de printare 3D, în încercarea de creștere a calității de producție și a spectaculozității estetice permise unui produs de serie.
Un prejudiciu de aproape 45.000 de euro au creat doi bărbați care au intrat în miez de noapte, în casa unui prosper om de afaceri din Moșnița Nouă și l-au jefuit.
În urmă cu puțin timp, pompierii au fost solicitați să intervină, de urgență, la un accident rutier, în care au fost implicate o mașină și un camion care transporta un utilaj de mare tonaj.
Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara efectuează plata ajutorului pentru încălzire și a suplimentului pentru energie cu combustibili solizi şi/sau lichizi, acordate în baza Legii nr.226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2023 – 31 martie 2024.
Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în colaborare cu Agenția Națională pentru Protecția Mediului Timiș și Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Timiș, sub egida Instituției Prefectului Județul Timiș, invită agenții economici la un nou seminar de informare.