Roxana Iliescu îl bate pe Fritz, cu propriile arme! Ce a descoperit consilierul local despre mijloacele de transport în comun din Timişoara?
Situaţia transportului public din Timişoara este dezastruoasă! O arată o analiză făcută de consilierul local, Roxana Iliescu, din care reiese clar că lucrurile s-au degradat în ultimii ani.
Dacă în plină campanie electorală, Dominic Fritz le plângea de milă călătorilor, de când a devenit primar, activitatea STPT merge din rău în mai rău.
Numărul autobuzelor şi al troleibuzelor aflate pe traseu a scăzut, timpul de aşteptare a crescut, iar îmbunătăţirea condiţiilor de transport în comun s-a deovedit a fi doar oe temă de campanie electorală, pentru Fritz şi USR.
“Din păcate stăm foarte prost şi nu o spun eu, ci cifrele oficiale. A scăzut numărul mijloacelor de transport în comun pe traseu, au fost anulate linii de tramvai, timpul de aşteptare a crescut. Pentru toată lumea care foloseşte transportul în comun din Timişoara, diferenţa dintre 2012 şi 2020 este destul de clară”, spunea Dominic Fritz, în plină campanie electorală.
Timpul a trecut, iar timişorenii au tot aşteptat o schimbare în bine, mai ales că au început să vină şi noile mijloace de transport în comun, comandate de fosta administraţie.
Însă, chiar dacă flota STPT a crescut, călătorii au la dispoziţie mai puţine autobuze şi troleibuze, decât pe vremea lui Nicolae Robu.
“Flota mijloacelor de transport a Societății de Transport Public Timișoara s-a înnoit datorită vechii administrații, astăzi având 21 tramvaie de ultimă generație Bozankaya (mai trebuie livrate încă 2) și 41 autobuze electrice Karsan (mai trebuie livrate încă 3).
În ciuda înnoirii flotei, anul acesta, pe program normal (și nu pe program de vară când sunt mai putine mijloace de transport în comun decât în restul anului din cauza concediilor), față de anul 2021, când administrația Fritz a început schimbările la STPT, numărul tramvaielor, autobuzelor și troleibuzelor aflate în circulație, a scăzut.
Conform documentelor din SMTT unde Lațcău este Presedinte AGA și a raportărilor interne ale STPT, in 2023, pe program normal, au fost pe trasee 147 de unități de transport față de 166 câte erau in 2021!
Strict receritor la tramvaie și autobuze, unde ne așteptam cu toții să vedem o creștere datorită înnoirii flotei, avem următoarea situație:
în anul 2021 -43 de tramvaie și 89 de autobuze în circulație
în anul 2023 -39 de tramvaie și 77 de autobuze în circulație
Anul acesta, privitor la tramvaiele Bozankaya, au fost scoase în circulație doar 12 din 21 câte sunt in curtea STPT”, a scris Roxana Iliescu, pe facebook.
Consilierul local prezintă şi o serie de documentele oficiale care confirmă aceste cifre.
Tocmai de aceea se întreabă care este rolul declaraţiilor contradictorii pe care le fac cei din administraţia Fritz.
“Referitor la autobuzele electrice Karsan, situația e chiar de râs!
Zilele trecute vicele Lațcău ne-a anunțat că au mai băgat încă 11 autobuze electrice in circulație (fără a menționa numărul celor deja existente), primarul Fritz ne spune că sunt 16, iar directorul general STPT, 13…
În realitate, astăzi sunt doar 7 autobuze electrice în circulație.
Aceasta este oglinda competentei acestor oameni și a interesului lor pentru transportul public din Timișoara… vorbele lor, minciuni și manipulări de doi bani! ”, a mai scris Roxana Iliescu.
Lasă un răspuns