Matematica le-a pus probleme elevilor de clasa a VIII-a din Timiș, la simularea Evaluării Naționale! Mai mult de jumătate au luat note sub 5
Elevii de clasa a VIII-a din județul Timiș au aflat rezultatele la simularea Evaluării Naționale!
Inspectoratul Școlar a transmis astăzi, spre unitățile de învățământ, rezultatele testării.
Matematica este disciplina care le-a pus cele mai mari probleme elevilor din Timiș. Mai mult de jumătate dintre candidați, adică 56,7%, nu au reușit să obțină nota 5. Mai exact, din cei 5.859 de elevi prezenți, 5.504 au fost prezenți, iar 3.121 au luat note sub 5. Alți 789 au luat note între 5 și 5,99, 562 au obținut note între 6 și 6,99, iar 481 de elevi au luat note între 7 și 7,99. Note cuprinse între 8 și 8,99 au obținut 400 de elevi, iar între 9 și 9,99, 147 de elevi. Patru elevi au obținut nota maximă.
La Limba Română rezultate au fost mai bune. 75,54% dintre candidați au obținut note de trecere. În total au fost înscriși 5.859 de elevi, însă doar 5.539 au fost prezenți și au susținut testarea. 1.355 dintre ei au luat note sub 5. Alți 790 au luat note cuprinse între 5 și 5.99. Note între 6 și 6,99, au luat 1.011 elevi. Cei mai mulți elevi au luat note cuprinse între 7 și 7,99, adică 1.074. Note între 8 și 8,99 au luat 916 elevi, iar între 9 și 9,99, 389 de elevi. Și la Limba Română, au fost patru note de 10.
La limba maternă au fost înscriși 326 de candidați, dintre care doar 318 s-au prezentat. 35 de elevi nu au reușit să ia note de trecere, tot atâția au obținut note cuprinse între 5 și 5,99. Rezultate între 6 și 6,99 au obținut 51 de elevi, între 7 și 7,99, 71 de elevi, iar cei mai mulți au obținut note între 8 și 8,99 – 74 de elevi. Alți 52 de elevi au luat note între 9 și 9,99. Niciun elev nu a reușit însă să obțină nota maximă.
Reprezentanții ISJ Timiș spun însă că nu sunt mulțumiți de rezultate, în special de cele la matematică. Însă, sunt de părere că până la examen situația se poate remedia, pentru că acum profesorii și elevii știu unde trebuie să lucreze.
”În acest an, organizarea a fost diferită dat fiind faptul că metodologia s-a modificat și astfel lucrările au fost scanate, încărcate într-o platforma digitală și transmise spre centrele de evaluare unde corectorii au evaluat lucrările digital iar notele au fost puse în borderouri electronice. Dacă privim tot acest ansamblu de schimbări față de simulările anterioare dar și față de examenul din anii precedenți, putem concluziona că, noi în județ am reușit să ne organizam astfel încât toate acest ansamblu să funcționeze bine, să avem foarte puține lucrări care au fost considerate ilizibile și astfel am observat ca munca colegilor mei din Comisia Județeană și a celor din Centrele de Examen și Centrului de Evaluare, a fost una foarte ampla dar cu succes deplin. Dacă analizăm rezultatele, se poate observa că avem un procentaj bun la notele de la Limba și Literatura România iar la Matematică trebuie că să găsim metode ca rezultatele obținute să se îmbunătățească foarte mult până la examenul din iunie. Sigur că nu suntem mulțumiți de rezultat dar sunt convins că prin implicarea în mod decisiv a elevilor, a profesorilor în recuperarea lipsurilor depistate cu ocazia acestei simulări, rezultatele la examen să se îmbunătățească”, spune Cosmin Hogea, inspector școlar adjunct al ISJ Timiș.
Rezultatele simulării din acest an sunt mai slabe decât cele de anul trecut. Procentul de promovabilitate anul acesta a fost de 75,54%, față de anul trecut când a fost de 78,01%.
Lasă un răspuns