Skip to main content

Liber la construirea tunelurilor pentru urși, de pe A1! Pădurea de peste 18 ha, pe unde va trece autostrada, scoasă din fondul forestier național

Vești bune înainte de finalul anului! Pădurea de peste 18 hectare, pe unde va trece porțiunea de autostradă cu tuneluri pentru urși a fost scoasă din fondul forestier național.

Astfel, se încheie ultima etapă inainte de deschiderea șantierului pe bucata lipsă de autostradă între Margina (județul Timiș) și Holdea (județul Hunedoara), de aproximativ 10 km.

Veste bună de final de an de la Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor! A fost emis ordinul de ministru necesar pentru scoaterea definitivă din fondul forestier național a unei suprafețe necesare pentru construirea tunelurilor de pe autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, secțiunea E. Suprafața forestieră este de 18,48 hectare, terenul aflându-se în proprietatea publică a statului și administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva, Direcția Silvică Timiș, prin Ocolului Silvic Făget”, transmite DRDP Timișoara.

Odată cu emiterea acestui ordin, nu mai există niciun fel de opreliști pentru eliberarea integrală a amplasamentului. După ce se va emite Autorizația de Construire, antreprenorul poate să intre pe șantier și să înceapă lucrările.

Vor fi două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Din momentul emiterii ordinului de începere a lucrărilor, tronsonul de autostradă trebuie sa fie gata în 2 ani și 8 luni.

Lucrarea este una cu un istoric controversat, fiind scoasă la licitaţie de mai multe ori, în ultimii ani, dar niciodată firmele câştigătoare nu au dus proiectul la bun sfârşit.

În luna octombrie, contractul a fost câștigat de o firmă autohtonă, care se bucură de o imagine bună în România, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.

Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fara TVA. (cca. 373 mil. Euro), iar preţul pe kilometru este aproximativ 64 milioane de lei fără TVA (cca 13 mil. Euro fără TVA). Banii provin din PNRR.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Semnal de alarmă tras de medicii infecţionişti! Cum combatem virusul care ne atacă pe 95% dintre noi?

Boala sărutului sau mononucleoza infecțioasă este afecțiunea contagioasă  de care suferă un număr foarte mare de persoane, de multe ori, fără să știe.

Este oficial! PNL şi PSD au decis comasarea alegerilor locale cu cele pentru Parlamentul European

După săptămâni bune în care au purtat negocieri privind maniera în care se vor desfăşura alegerile din acest an, liderii celor două partide din coaliţia de guvernare, au ajuns la un numitor comun.