Skip to main content

Începe marea restructurare a STPT, după ce ANAF a aprobat planul depus de societate! Ce măsuri vor fi implementate, în perioada următoare?

ANAF a aprobat eșalonarea plății, pe o perioadă de 7 ani, pentru o datorie 37 de milioane de lei pe care o are Societatea de Transport Public Timişoara.

În primul an, Societatea va achita 346.000 lei, iar în următorii şase ani, câte 554.000 pe an.

CITEŞTE ŞI: Impact devastator, între două tiruri! A fost solicitat elicopterul SMURD

Dacă angajamentele de plată vor fi respectate, a finalul celor 7 ani, ANAF va şterge o altă datorie de 40 de milioane de lei.

„STPT a primit o șansă istorică de a pune sistemul de transport public local pe baze sănătoase și corecte. Acest lucru nu se putea face fără sprijinul Primăriei Timișoara care a plătit 52 de milioane de lei din datoriile istorice ale companiei. În următorii ani, începe o cursă contra-cronometru pentru ca transportul public să devină atractiv și utilizat de majoritatea timișorenilor și compania să își restabilească credibilitatea în fața partenerilor. STPT trebuie să își asume acest proces de reformă care va fi lung și dificil, dar care este absolut obligatoriu. Transportul public local trebuie să devină principala opțiune de călătorie a timișorenilor”, a spus primarul Dominic Fritz.

Însă, Fritz omite să spună că atunci când a preluat mandatul de primar, datoriile STPT erau de aproape 77 de milioane de lei, iar la finalul lui 2022, au ajuns la 166 de milioane de lei.

VEZI AICI SITUAŢIA DATORIILOR COMUNICATĂ DE STPT

Acum, după aprobarea restructurării financiare, STPT este obligată să îşi îndeplinească indicatorii asumaţi prin planul agreat de ANAF.

Cele mai importante măsuri pe care trebuie să le implementeze în anii următori sunt:

  • Informatizarea companiei printr-un sistem de tip ERP, care integrează toate fluxurile operaționale și contabile (de exemplu, câți km au fost parcurși zilnic, cât combustibil folosit, câte încasări, câți călători, costuri de operare etc.);
  • Monitorizarea consumului de combustibil pentru vehicule precum și monitorizarea vehiculelor printr-un sistem GPS modern, pentru a elimina furturile;
  • Implementarea unui sistem de e-ticketing pentru a crește încasările directe (vânzări de bilete/abonamente), dar și pentru a monitoriza încasările (practic, în orice moment se va putea verifica în timp real câți călători sunt în fiecare mijloc de transport și câți au plătit călătoria);
  • Angajarea a 150 de vatmani și șoferi pentru a crește frecvența mijloacelor de transport public și a spori atractivitatea transportului public și numărul călătorilor;
  • Eliminarea a 60 de posturi prin digitalizarea și automatizarea procedurilor și a 20 de posturi prin comasarea departamentelor funcționale;
  • Sistematizarea serviciilor de publicitate și reorganizarea departamentului de marketing pentru a crește veniturile companiei;
  • Dezvoltarea serviciului de Infrastructură (linii de cale, rețea aeriană) pentru a realiza lucrări de modernizare a infrastructurii de transport din Timișoara;
  • Extinderea serviciilor STPT pentru a realiza investiții de modernizare a iluminatului stradal din Timișoara, pentru a crește veniturile companiei;
  • Deschiderea serviciului de Inspecție Tehnică Periodică (ITP) către alte companii cu aceeași clasă de vehicule, pentru a crește veniturile companiei;
  • Modificarea contractului care reglementează relația dintre companie și administrațiile locale, proces deja aflat în derulare;
  • Instituirea de măsuri de guvernanță și control la nivelul administrării companiei.

CITEŞTE ŞI: Muzică şi teatru, în aer liber! Vezi aici programul complet al evenimentului WePerform, care se desfăşoară în acest weekend

Planul de restructurare se aplică pe o perioadă de 7 ani pentru restructurarea datoriilor fiscale, iar implementarea măsurilor aferente restructurării operaționale se va realiza într-un termen de 3 ani.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Cel mai tranzitat drum din vestul ţării, Margina – Coşava, continuă să le dea bătăi de cap şoferilor, mai ales în ultimele săptămâni, din cauza lucrărilor de reabilitare.
La cinci luni de când Primăria Timișoara a dat startul lucrărilor la primul stadion construit în ultimii 60 de ani, fundațiile pentru peluzele și tribunele Arenei Eroii Timișoarei sunt aproape gata. 
În această după-amiază, în jurul orei 16:00, pompierii au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit într-o încăpere a unui centru de vârstnici.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș organizează în perioada  01 – 04 octombrie, o misiune economică multisectorială în Republica Modova, la Bălți și Chișinău.
Până pe data de 3 august, Universitatea de Vest din Timișoara este centrul atracției elevilor de liceu, care participă la cea mai importantă școală de vară din Timișoara, West Summer University (WSU).
Aquatim a semnat un contract de lucrări din cadrul Proiectului „Extindere rețea canalizare pe Calea Șagului, etapa III-A, tronson cuprins între Calea Chișodei și sens giratoriu centre comerciale – Municipiul Timișoara” (cod C1I100122000035), finanțat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Trei tramvaie nepoluante din noul lot au sosit în oraș! Unul este deja în funcțiune, pe linia 5, al doilea intră în circulație în zilele următoare, iar al treilea este în proces de recepționare și de efectuare a probelor.
„Construim pentru educație: Cămine studențești ale viitorului”. Acesta este titlul proiectului PNRR, câştigat de Universitatea de Vest din Timişoara, prin care va fi ridicat un nou cămin studenţesc.