Skip to main content

Două oferte pentru proiectarea celei mai noi radiale din Timișoara! Va face legătura între strada Gării și viitoarea Centură Vest

Două firme interesate să proiecteze Noua Radială Vest! Ofertele au intrat în etapa de evaluare.

Radiala Vest reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest. Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR.

Compania Națională a agreat în discuții cu Primăria Timișoara că va prelua două treimi din lungimea inițială prevăzută pentru proiectul radialei.

Va fi a 8-a arteră radială a orașului nostru, care conectează inima Timișoarei de rețeaua de drumuri naționale. Am inclus criterii de calitate în evaluarea ofertelor, pentru că prețul cel mai mic nu înseamnă proiectul cel mai bun. E un lucru pentru care ne luptăm încă de când mi-am început mandatul, astfel încât Timișoara să nu se lăcomească la faza de proiectare, iar apoi să ne trezim în faza de șantier cu investiții de proastă calitate. Facem acum încă un pas înainte pentru Noua Radială Vest”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Noua arteră va avea 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de bicicletă de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime.

De asemenea, firmei care va realiza studiul de fezabilitate i se cere să includă o variantă în care trotuarele și pistele de bicicletă sunt separate fizic, în platformă proprie, de calea rutieră.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70. Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului.

Primăria a primit oferte de la asocierea FIP Consulting SRL (lider), NOVENSA SRL (subcontractant), HELMERT (subcontractant), WALHALLA INVEST PRODCOMIMPEX SRL (subcontractant), GAZ INSTAL SRL (subcontractant) și asocierea GAUSS (lider), BETA TEHNIC (ofertant), SSF-RO (subcontractant), CARA (subcontractant).

Valoarea estimată a contractului este de 1.328.040 lei și termenul de realizare este de 330 de zile de la emiterea ordinului de începere.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

restrictii trafic
La solicitarea Societății Drumuri Municipale, Comisia de circulație din cadrul Primăriei Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe strada Aurel Popovici, în vederea așternerii stratului bituminos.
Ne place să vorbim despre contexte globale, regionale, despre cât de bine sau rău au făcut alții, despre cât de bine e în altă parte. Dar, optica noastră, ca români, ar trebui să aibă ca esență ce putem face noi cu resursele de care dispunem local, pentru că acestea nu sunt puține.
Problema cardurilor de transport false a escaladat, iar Fritz face apel la toți timișorenii să fie vigilenți și să nu cadă în capcana pusă la cale de cei care vor să se îmbogățească de pe urma lor.
Accident rutier, în această dimineață, când o mașină scăpată de sub control a intrat în plin, în poarta unei case.