Skip to main content

Directorul STPT pune cruce serviciului de închiriat biciclete, pe motiv că e nerentabil! În paralel, se pregăteşte intrarea pe piaţă a unei firme private de bike-sharing

Coincidenţă sau nu, la jumătate de an de când Consiliul Local Timişoara a votat, la iniţiativa administraţiei USR, accesul pe piaţă al unui operator privat de bike-sharing, directorul STPT cere desfiinţarea Velo TM.

Mai exact, în ultima şedinţă din 2022,  a fost aprobată încheierea unui parteneriat între Primăria Timișoara și Asociația Green Revolution, pentru implementarea unui nou sistem de închiriere a bicicletelor.

CITEŞTE ŞI: Veste mult așteptată! A fost semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la Centura de Sud a Timișoarei!

La vremea respectivă, viceprimarul Ruben Laţcău dădea asigurări că cele două servicii vor merge în paralel şi că nimeni nu are de gând să desfiinţeze Velo TM.

Noul sistem va fi unul complementar, nu va veni nici să înlocuiască, nici să scoată actualul sistem VeloTM. Instalarea sa, mentenanța, folosirea, suportul și toate costurile adiacente vreme de doi ani vor fi în întregime suportate din fonduri private, din donații pe care firme din Timișoara, și nu numai, le vor face. Iar după cei doi ani, sistemul va fi donat municipalității, liber de sarcini și în mod gratuit. Acest sistem nu va imputa municipiului Timișoara absolut niciun cost în cumpărarea sistemului, a bicicletelor, a stațiilor, operarea lor, mentenanța lor sau orice alt serviciu pe durata acestui acord de parteneriat și nici după. Intenția este să avem două sisteme complementare care să se stimuleze reciproc, să fie un pic de competiție între cel public și cel privat”, spunea, Ruben Laţcău, în şedinţa Consiliului Local din decembrie 2022.

Acum, noul director al STPT propune desfiinţarea Velo TM, pe motiv că aduce pierderi societăţii.

Ideea este criticată de consilierii PNL, care îi cer lui Cocheci să găsească soluţii pentru eficientizarea serviciului şi nicidecum desfiinţarea lui, mai ales că nu există niciun studiu care să arate impactul.

„Dumnevoastră, ca şi unici acţionari ai acestei societăţi, cred că aţi avea tot interesul să vă diminuaţi pagubele. Printre altele, există două pagube majore care persist. Una este acest serviciu pe care este normal să îl ofere orice oraş civilizat, persoanelor cu dizabilităţi, doar că acest serviciu nu este plătit de nimeni şi costă 130.000 de lei pe lună. Acel serviciu se va muta la o altă instituţie, care are în sarcină acest lucru. Deja, partea de dispecerat s-a mutat. La fel este şi cu serviciul de biciclete. Atât timp cât firma dumneavoastră are pierderi pe acest serviciu, eu, ca şi director general, trebuie să vă aduc la cunoştinţă şi să iau măsurile care se impun”, a spus în şedinţa de astăzi, directorul STPT, Constantin Cocheci.

“Provocarea dumneavoastră, ca manager, este să implementaţi şi să susţineţi toate iniţiativele acţionarilor. Dacă noi considerăm că este necesar în Timişoara, pentru că avem trafic, avem rad mare de poluare, pentru că vrem să încurajăm mersul pe bicicletă, pentru că nu toată lumea îşi permite o bicicletă, noi vrem să încurajăm ca acest serviciu să fie folosit de timişoreni, provocarea dumneavoastră, ca manager, este să îl menţineţi, să îl susţineţi, nu să îl desfiinţaţi. Altfel, unde ajungem? Ajungem ca oamenii care erau învăţaţi să meargă cu bicicleta să se mute în maşină? Să facem din nou trafic în oraş? Aveţi nişte studii în această zonă, să ni le prezentaţi şi nouă? Care ar fi impactul, câţi foloseau bicicletele, câţi se vor întoarce la maşină, ce înseamnă emisiile de CO2?”, a întrebat liberalul Adrian Lulciuc.

CITEŞTE ŞI: Final de anchetă, în cazul celebrului avocat din Timişoara, acuzat că ar fi negociat notele fiului său, la bacalaureat! DNA a stabilit că fapta nu există

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș organizează în perioada  01 – 04 octombrie, o misiune economică multisectorială în Republica Modova, la Bălți și Chișinău.
Până pe data de 3 august, Universitatea de Vest din Timișoara este centrul atracției elevilor de liceu, care participă la cea mai importantă școală de vară din Timișoara, West Summer University (WSU).
Aquatim a semnat un contract de lucrări din cadrul Proiectului „Extindere rețea canalizare pe Calea Șagului, etapa III-A, tronson cuprins între Calea Chișodei și sens giratoriu centre comerciale – Municipiul Timișoara” (cod C1I100122000035), finanțat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Trei tramvaie nepoluante din noul lot au sosit în oraș! Unul este deja în funcțiune, pe linia 5, al doilea intră în circulație în zilele următoare, iar al treilea este în proces de recepționare și de efectuare a probelor.
„Construim pentru educație: Cămine studențești ale viitorului”. Acesta este titlul proiectului PNRR, câştigat de Universitatea de Vest din Timişoara, prin care va fi ridicat un nou cămin studenţesc.
În acest weekend, este programată competiția sportivă Timișoara Triatlon, astfel că circulația rutieră va fi restricționată pentru desfășurarea fără probleme a evenimentului.
Echipa masculină de volei de la Universitatea de Vest din Timișoara a cucerit medaliile de bronz în turneul final al Jocurilor Europene Universitare, care s-a desfășurat în Ungaria.
Primăria Municipiului Timișoara și SC Piețe SA lansează un nou concept de piață menit să-i ajute pe cetățenii din zona Gheorghe Lazăr să se aprovizioneze mai ușor cu legume și fructe proaspete de la producători locali dar și cu alte bunătăți.