Continental salvează vieţi! Compania dezvoltă noi funcții pentru protecție a pasagerilor auto

Sistemul airbag aduce o contribuție importantă la mobilitatea sigură a vehiculelor moderne.

Continental a început încă din 1981 să dezvolte unități de control al airbagurilor (ACU), inima sistemului de salvare, in Regensburg, Germania.

Producția a început în 1986, acum 35 de ani, iar de atunci, peste 350 de milioane de ACU-uri au fost fabricate în locațiile companiei de tehnologie din întreaga lume.

Unitățile de comandă îndeplinesc cele mai înalte standarde de siguranță în caz de accident și de declanșare fiabilă a airbagurilor.

Pe lângă alți senzori, un ACU primește, prin urmare, semnale de la așa-numiții sateliți de presiune, care detectează și raportează unda de presiune a unei coliziuni.

CITEŞTE ŞI: Noi modificări în circulaţia mijloacelor de transport în comun! Motivul: Turul României

Continental a fost pionierul producției acestor sateliți de presiune în urmă cu 25 de ani.

De atunci, numărul de airbag-uri din vehicul a continuat să crească, deoarece acestea reduc semnificativ riscul de rănire în cazul unui accident și, astfel, aduc o contribuție substanțială la Vision Zero: zero accidente mortale – zero accidente cu răniți – zero accidente.

Bazându-se pe zeci de ani de experiență, Continental dezvoltă noi funcții pentru a optimiza în continuare efectul protector al airbagurilor din mașini.

Sub deviza „Allround Protection”, cele două perspective: în jurul vehiculului („Pre-Crash Safety”) și în vehicul („Occupant Safety Monitoring”) vor fi conectate mai strâns în viitor pentru a adapta mai mult strategia de declanșare a airbagurilor adaptate fiecărei situații, a oamenilor din mașină și a poziției lor.

Scopul este de a utiliza semnale de la unitățile de control conectate pentru a implementa noi funcții care fac posibilă declanșarea airbagurilor mai devreme și mai controlat, precum și extinderea duratei lor de viață.

Mai ales în cazul unui accident lateral, fiecare milisecundă contează.

„Salvarea de vieți în traficul rutier a fost forța mișcătoare a inovațiilor și motivației noastre de a lucra la ele în fiecare zi timp de 40 de ani. Astăzi, odată cu creșterea numărului de senzori și a puterii de calcul în vehicule, putem crește și mai mult nivelul de siguranță pentru toți utilizatorii drumului. Cu datele disponibile de la senzori pentru mediul vehiculului și interiorul acestuia, putem lansa airbaguri mai devreme și putem regla, de asemenea, nivelul de umplere al airbagului. Acest lucru este posibil, de exemplu, prin dezvoltarea noii noastre tehnologii de supape airbag, care permite un răspuns adaptat la situații individuale de accident pentru cea mai bună protecție”, spune Laurent Fabre, șeful departamentului Passive Safety and Sensorics (PSS) din cadrul Continental.

„Cariera” airbagului în vehicul poate fi văzută prin faptul că primele sisteme controlau un singur airbag, în timp ce un ACU modern controlează până la 48 de circuite de aprindere.

Pe viitor, este probabil ca acest număr să crească și mai mult.

Performanța unui ACU variază în funcție de segment, vehicul și echipament, ceea ce înseamnă că astfel de unități electronice de control (ECU) sunt scalabile.

Continental implementează acest lucru cu trei variante modulare ale unității sale de control airbag.

În funcție de versiune, unitățile de comandă oferă funcții de bază pentru protecția împotriva impactului frontal și spate prin airbag-uri frontale și dispozitive de tensionare a curelei până la funcții suplimentare pentru actualizări la distanță, securitate cibernetică și detectarea accidentelor chiar și în timpul procesului de încărcare a vehiculelor electrice.

În timp ce alte ECU se transformă în produse bazate pe software în reorganizarea arhitecturii E/E cu centralizare și câteva calculatoare performante, acest lucru nu se aplică unității de control al airbagurilor.

„ACU va continua să fie instalat în cel mai sigur loc al vehiculului pentru a garanta cele mai bune performanțe chiar și după cele mai grave accidente. În plus, cerințele pentru timpul de răspuns sunt atât de mari încât timpii de latență necesari pentru transmiterea între factorii de decizie și actuatori sunt realizați cel mai eficient într-un ACU dedicat. Pentru Continental, cea mai înaltă performanță în domeniul siguranței nu este negociabilă ”, explică Jochen Zimmermann, director de cercetare și dezvoltare pentru sistemele de siguranță a pasagerilor la Continental.

CITEŞTE ŞI: Liberty Marathon, aproape de start! Organizatorii promit o experienţă unică

Noile funcții ale „Allround Protection” dezvoltate de Continental includ aprinderea mai timpurie a airbagurilor pentru a putea intercepta în mod optim oamenii din interiorul mașinii.

Un factor cheie pentru acest lucru este integrarea datelor pre-accident, care sunt furnizate nu numai de senzorii din jurul vehiculului, ci și de Occupant Safety Monitor, tehnologie care este în prezent în dezvoltare și oferă informații despre oameni și pozițiile lor în interiorul mașinii.

„Acest lucru ne permite să declanșăm airbagul mai devreme și, de exemplu, să îndreptăm spătarul scaunului cu 300 ms înainte de un accident frontal”, continuă Zimmermann.

Pentru a putea controla nivelul de umplere al airbagului mai selectiv în funcție de poziția pasagerului, o supapă de control airbag este în curs de dezvoltare.

Această nouă supapă are dinamica de a controla fluxul de gaz în airbag în doar câteva milisecunde.

Acest lucru permite orificiilor de evacuare din airbag să devină mai mici, iar airbagul rămâne mai lung datorită controlului presiunii cu supapa de control airbag – cu duritatea potrivită pentru fiecare situație ivită și pentru a salva pasagerii.

În viitor, este chiar de conceput ca airbagul să fie dezumflat exact în momentul impactului pasagerului, astfel încât efectul de revenire (aruncarea înapoi a pasagerului) să fie redus.

Din punct de vedere tehnic, supapa este o capodoperă, deoarece controlează dinamic presiunea de 600 bari în interval de milisecunde și o face cu greutatea proprie în prezent sub 300 g.

Cât de departe merge gama de funcții ale sistemului Allround Protection se poate observa din faptul că este planificată și includerea detecției bateriei în mașinile electrice pentru a avertiza șoferul de eventuale deteriorări ale acesteia (și, prin urmare, de risc de incendiu) după lovituri sau căderi de piatră.

Această nouă funcție Battery Impact Detection, care funcționează pe principiul tehnologiei sistemului de protecție a pietonilor bazat pe presiune, poate fi integrată și în unitatea de control airbag în viitor.

CoSSy (Contact Sensor System) sistemul ce detectează orice contact este în curs de dezvoltare pentru situațiile ce vizează deteriorări și contacte foarte ușoare.

A fost deja prezentat în 2019 și completează Allround Protection.

Sistemul detectează și clasifică semnalele sonore, cum ar fi un impact la viteză mică, astfel încât vehiculul să poată fi oprit imediat.

Odată instalat, sistemul acceptă, de asemenea, funcții precum detectarea vandalismului (zgârierea), starea drumului, șoferul – prin voce – și apropierea vehiculelor de urgență.

 

 

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Alte articole

VIDEO Imaginile disperării în Turcia! Oamenii sapă cu mâinile goale printre dărâmături și aleargă cu copii în brațe pe străzi! Pompieri și medici din România au plecat să le dea o mână de ajutor

Zeci de pompieri și medici români au plecat în această după amiază în Turcia, pentru a da o mână de ajutor la căutarea și salvarea victimelor cutremurelor ce au avut loc în această țară.

Scandal într-o comună din judeţul Timiş, după ce taxele au crescut cu aproape 100%! Primarul vrea să facă plângere penală împotriva consilierilor locali!

Locuitorii din comuna Darova plătesc în acest an, impozite şi taxe locale aproape de două ori mai mari decât cele de anul trecut, din cauză că primarul şi Consiliul Local nu ajuns la o înţelegere.

Ucis după o glumă proastă! Un adolescent a omorât în bătaie un bărbat care putea să îi fie tată

Un tânăr de 17 ani este acuzat de loviri cauzatoare de moarte, după ce şi-a bătut cu cruzime, un vecin de 50 de ani.

Continuă acțiunea de tăiere a cablurilor de pe stâlpi, la Timișoara! Vizată este zona Lipovei

Primăria Timișoara anunță că va continua acțiunea de tăiere și eliminare a cablurilor ilegale amplasate pe stâlpii din oraș.

Prima campanie trimestrială din anul 2023 de colectare gratuită a deșeurilor voluminoase în mediul rural din Zona 1 a județului Timiș!

Compania RETIM împreună cu ADID Timiș organizează în perioada 01 februarie – 02 martie o primă campanie de colectare gratuită a deșeurilor voluminoase din zona 1 rural a judeţului Timiş.

VIDEO: S-a prăbuşit un versant, pe DN 7, în apropiere de Arad! Traficul este blocat pe un sens de mers!

Circulaţia rutieră este blocată, la această oră, pe DN 7, Deva- Arad, pe sensul de mers spre Arad, după o alunecare de teren în zona localităţii Săvârşin.

VIDEO Cabană, mistuită de flăcări! Pompierii încă se chinuie să stingă incendiul

O cabană a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii intervin chiar în aceste momente pentru stingerea incendiului.

Urmărire ca în filme, la Timișoara! Un tânăr de 21 de ani, fără permis, a gonit pe străzile din oraș cu poliția pe urmele lui

Polițiștii, în urmărirea unei mașini care nu a oprit la semnale agenților. Totul s-a petrecut seara trecută în zona de sud a Timișoarei.

Timişoara are buget! 1,27 miliarde de lei merg către investiţiile în derulare, dar şi către lucrări noi

Astăzi, consilierii locali s-au întâlnit în şedinţă online şi au votat bugetul Timișoarei pentru anul 2023 acest an, în valoare de 2,36 miliarde de lei.

Descoperă India, prin film! Hai la Cinema Victoria, să afli totul despre o lume a contrastelor, în care modernismul întâlneşte tradiţia hindusă

În această săptămână Cinema Victoria propune publicului o călătorie prin noi teritorii nebănuite… de la malurile râului Gange, la coasta de vest a Irlandei, la Coreea de Sud sau nord-vestul Spaniei, dar punctul de plecare și de întoarcere este Timișoara.

Ce facem cu deșeurile periculoase din menajer? RETIM și ADID Timiș încep prima campanie de colectare a deșeurilor PERICULOASE din zona 1 rural a jud. Timiș din 2023

În toată luna februarie și primele zile ale lunii martie are loc prima campanie din acest an prin care compania RETIM și ADID Timiș colectează gratuit deșeuri periculoase din menajer.

Mesaj sfâşietor al părinţilor lui Alexandru, băiatul ucis în timpul vijeliei, după ce un copac s-a prăbuşit peste maşina familiei

Este o durere fără margini în familia lui Alexandru Meteşan, copilul care a murit sâmbătă, la Reşiţa, după ce un copac smuls de vântul puternic, a căzut peste maşina în care băiatul era alături de părinţii lui.

Bătrână îngheţată de frig, pe stradă! A fost salvată de poliţiştii locali

Polițiștii locali din Timişoara au observat, aseară, în apropierea sediului de la strada Avram Imbroane, o persoană dezorientată.

Turmă de oi, spulberată de o maşină pe o şosea din Timiş! 18 animale au murit

O maşină a intrat în plin într-o turmă de oi, pe DN 68A, între localităţile Traian Vuia și Dumbrava.
| Sursa de Vest | , | 1 Comentariu

Atenţie, dacă aveţi câini! Poliţiştii fac controale, pentru a afla dacă respectaţi legea

După tragedia din capitală, unde o femeie a murit, după ce a fost muşcată de câini, iar ancheta nu a stabilit deocamdată dacă este vorba despre câini maidanezi, sau câini de rasă, pe care proprietarii i-au lăsat nesupravegheaţi, poliţiştii verifică patrupedele de companie.

Explozie a preţurilor la locurile de cazare din Timişoara! Pentru deschiderea TM 2023, hotelerii au scumpit camerele, chiar şi cu 85%

Peste două săptămâni se dă startul programului Timişoara Capitală Europeană a Culturii, iar autorităţile promit un an plin de spectole, expoziţii şi conferinţe susţinute de diverse personalităţi recunoscute la nivel internaţional.
| Sursa de Vest | , | 1 Comentariu

VIDEO: Zeci de oameni, printre care şi copii, blocaţi în nămeţi! Intervenţie dificilă a jandarmilor montani

Ore în şir s-au chinuit jandarmii montani din Caraş-Severin să salveze turiştii blocaţi în zona Staţiunii Semenic.

Disperarea unei mame! I-a dispărut fiica! Ajut-o să o găsească!

O femeie de 38 de ani a acerut astăzi, ajutorul poliţiştilor după ce şi-a căutat fiica peste tot, dar în zadar.

email: redactie@sursadevest.ro | Publicitate +40 731 028 626
© Sursa de Vest. Toate drepturile rezervate. WebDesign NRGO.