Skip to main content

Când vom circula fără întrerupere pe autostrada Lugoj-Deva? A fost semnat contractul pentru tronsonul lipsă

San Marco

Astăzi a fost semnat contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Margina-Holdea, care are o lungime de 9 kilometri.

Lucrarea este una cu un istoric controversat, fiind scoasă la licitaţie de mai multe ori, în ultimii ani, dar niciodată firmele câştigătoare nu au dus proiectul la bun sfârşit.

CITEŞTE ŞI: Atenție, șoferi! O intersecţie aglomerată din oraş se închide! Şi mijloacele de transport vor circula deviat

Problemele au apărut din cauza tunelurilor pentru urşi care trebuie construite pe acest sector de autostradă.

Acum, contractul a fost câltigat de o firmă autohtonă, care se bucură de o imagine bună în România, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.

„Este o companie extrem de serioasă care a respectat termenele la toate contractele. A avut lucrări şi la noi în zonă, le-a finalizat în termenii contractului, de obicei înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel, iar ştacheta pe care o ridică îi obligă pe ceilalţi constructori să îşi îndrepte activitatea”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la Timi;oara, pentru semnarea contractului.

Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fara TVA. (cca. 373 mil. Euro), iar preţul pe kilometru este aproximativ 64 milioane de lei fără TVA (cca 13 mil. Euro fără TVA)

Banii provin din PNRR, iar durata contractului este de 165 de luni.

11 luni sunt pentru proiectare, iar 34 de luni pentru execuţia propriu-zisă a lucrărilor, ceea ce înseamnă că investiţia va fi gata în august 2026.

Obiectivul Contractului de proiectare si executie lucrari il reprezinta proiectarea, executia si finalizarea lucrarilor pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km astfel:

a) Sectiunea D: km 43+060 – km 47+090, avand o lungime de cca. 4 km – expertizarea, completarea proiectarii si realizarea lucrarilor ramase de executat;

b) Sectiunea E: km 47+090 – km 56+220, avand o lungime de cca. 9 km, care include:

b1) Subsectiunea E1: km 47+090 – km 52+780, avand o lungime de cca. 5 km – completarea proiectarii si realizarea lucrarilor

b2) Subsectiunea E2: km 52+780 – km 56+220, avand o lungime de cca. 4 km – proiectare si executie lucrari, cu aplicarea prevederilor Acordului de mediu RO – ANPM nr. 7/09.09.2010 – revizuit in data de 24.12.2013 si revizuit din nou in data de 09.12.2016 si Anexa nr. 2/09.12.2016 la Acordul de mediu”, transmite DRDP Timişoara.

CITEŞTE ŞI: Intervenții chirurgicale laparoscopice 3D-HD la Spitalul CFR din Timișoara!

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


Alte articole

Sunt căutări ample, la Timișoara, după ce un individ a pătruns într-o casă de amanet, s-a prefăcut interesat de achiziția unui smartphone însă a pus în aplicare planul pentru care venise.
Decizia lui Klaus Iohannis de a părăsi, cu trei luni înainte de alegerile prezidențiale, cea mai înaltă funcție în stat, îi face pe liderii politici să se poziționeze de o parte sau de alta a baricadei.
Un apel la 112 i-a pus pe polițiștii timișeni în gardă! Apelantul le-a povestit că un hoț a intrat în anexa casei sale și a furat mai multe produse alimentare, printre care și cârnați, jambon și caltaboș.
S-a încheiat perioada de depunere a ofertelor pentru contractul de proiectare și execuție a primului lot al autostrăzii Timișoara – Moravița, adică șoseaua ce leagă Remetea Mare de Jebel!
Accident rutier grav, în această dimineață, la Timișoara, provocat de o șoferiță care a schimbat banda de mers, fără să se asigure.