Atenție! Cei care vor să obțină o autorizație de construcție de la Primărie au nevoie de un nou aviz. Despre ce este vorba?
Din 2023, obținerea autorizației de construcție/desființare este condiționată de obținerea avizelor de mediu.
Primăria Timișoara informează timișorenii că pentru obținerea autorizației de construire/desființare, începând cu anul 2023, Biroul Avize și Control Mediu, va emite următoarele avize: Aviz principiu mediu urban și Aviz gestiune deșeuri, care va fi însoțit de un Plan de eliminare a deșeurilor;
Avizul principiu mediu urban se eliberează pentru lucrările de investiție ce urmează să afecteze zonele verzi amenajate/neamenajate, indiferent de regimul juridic, (arbori, arbuști, rabate cu flori anuale/perene, gazon, vegetație ierboasă perenă), urmând ca sumele reprezentând contravaloarea materialului dendrologic afectat să fie achitate de beneficiar/constructor.
Avizul gestiune deșeuri se eliberează pentru lucrările de investiție și este o condiție impusă în Certificatul de Urbanism. Acesta este valabil numai însoțit de Planul de gestionare a deșeurilor rezultate din realizarea investiției (dacă este cazul) sau desființare (demolare). Mai mult de atât, șantierele vor fi încadrate în categorii de risc, pe baza unor indicatori obiectivi.
Pentru eliberarea avizelor mai sus menționate, taxa este de 100 lei pentru fiecare dintre ele, iar pentru eliberarea acestora în regim de urgență, în termen de 3 zile lucrătoare, se va achita suplimentar o taxă de urgență în valoare de 100 lei pentru fiecare aviz în parte.
Contul în care se poate face plata este același, atât pentru achitarea taxei în regim normal, cât și pentru achitarea taxei în regim de urgentă, și anume: RO90TREZ62121360206XXXXX
Actele necesare pentru obținerea avizelor se depun la Primăria Timişoara, camera 12 – Serviciul Informare și Consiliere Cetăţeni, ghişeele 1 şi 2, și documentele necesare și cererea se pot consulta pe www.primariatm.ro/formulare/ secțiunea mediu.
Lasă un răspuns