Skip to main content

Anunț important pentru firmele timișene! CCIA Timiș avizează existența cazurilor de forță majoră!

TM 2024

Camera de Comerț din Timiș eliberează la cerere, avize de forță majoră.

Potrivit Legii camerelor de comert din România nr.335/2007, cu modificările și completările ulterioare, camerele de comert eliberează, la cerere, pentru comercianți, pe bază de documentaţie, avizul necesar.

CITEȘTE ȘI: Focuri de armă, la doi paşi de Timişoara! Trei tineri, capturaţi de poliţişti, în timp ce se pregăteau să dea lovitura

În vederea eliberării avizelor de forță majoră sunt absolut necesare următoarele documente probatorii:

1. Cererea /solicitarea (vezi AICI modelul de cerere) va cuprinde în mod obligatoriu:   prezentarea faptică detaliată a evenimentului, a consecinţelor acestuia în relaţia cu partenerul / partenerii contractual/i; data / perioada producerii evenimentului de forță majoră;obiectivele afectate de producerea evenimentului de forță majoră; argumente juridice care se încadrează în cerințele cumulative prevăzute de art.1351, alin.2 Cod Civil astfel încât evenimentul invocat să se circumscrie unui caz de forţă majoră;

2. Notificările adresate partenerului / partenerilor contractual/i, prin care s-a comunicat acestuia /acestora apariția cazului de forță majoră și efectele sale asupra derulării operațiunilor contractuale precum și eventuale procese-verbale încheiate cu aceștia și care să ateste realitatea evenimentului invocat;

3. Contractul /contractele încheiat/e cu partenerul/ii contractual/i care să conțină clauza / clauzele de fortă majoră, precum și procese-verbale sau alte documente care atestă starea de fapt invocată în relația cu partenerii contractuali;

4. Atestări sau certificări de la organele, autorităţile şi instituţiile abilitate, respectiv: Direcția de Sănătate Publică a Județului Timiș, Instituția Prefectului Județul Timiș, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri etc., (enumerarea este enunțiativă, nu exhaustivă) privind existenţa şi efectele evenimentului invocat, localizarea acestuia, momentul începerii şi încetării evenimentului (dacă acesta a încetat) și care pot atesta cele invocate;

5. Procesul-verbal de constatare /evaluare însoțit de o anexă privind modul de calcul pentru evaluarea pierderilor datorate evenimentului invocat, care va cuprinde în mod obligatoriu consecințele fizice și valorice ale evenimentului de forță majoră, inclusiv asupra companiei din punct de vedere al cifrei de afaceri și al relației cu alți parteneri;

6. Dacă este cazul, planșe fotografice realizate înaintea, pe parcursul și eventual după producerea evenimentului;

7. Dacă este necesar, expertize de specialitate realizate de experți tehnici acreditați care atestă situația prezentată;

8. Orice alte documente considerate utile, pertinente și concludente pentru dovedirea cererii.

CITEŞTE ŞI: Bătrânel snopit în bătaie, de un tâlhar! Victima, în spital, pentru două săptămâni

Toate documentele atașate în susținerea cererii se prezintă pe adresa de email mvasiu@cciat.ro, în format electronic, cu semnătura electronică calificată, bazată pe un certificat calificat valabil. În cazul avizarii favorabile a cazului de forta majora, documentul se emite în format electronic, cu semnătura electronică calificată, bazată pe un certificat calificat valabil.

Este important de reținut, că avizul de forță majoră se emite pentru fiecare contract care conține clauza de forță majoră și de la care solicitantul dorește a se exonera de răspundere, și nu pe întreaga activitate a solicitantului.

Informaţii suplimentare la  tel. 0372 185 285.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Timișoara devine capitala dansului sportiv. În acest weekend găzduiește Campionatul Mondial de Dans Juniori II Standard&Timișoara Open Championship 2024, WDSF Open Standard și Latino Tineret și Adulți și DSE Children Grand Prix.
Timișorenii mai au la dispoziție mai puțin de 10 zile pentru a alege prin vot proiecte propuse de alți timișoreni și care vor fi implementate de Primăria Timișoara.
Muzeul Satului Bănățean Timișoara, va organiza în zilele de 20, 26 și 27 septembrie o serie de proiecții de filme etnografice, destinate publicului larg.
După ce săptămâna trecută președintele ales al Consiliului Județean, Alfred Simonis, anunța obținerea autorizației de desființare a stadionului Dan Păltinișanu, a venit și vestea demarării licitației pentru demolare.
Municipiul Timișoara, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea implementării proiectului „Înnoirea flotei de tramvaie – etapa I“, Cod SMIS 123654.
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, implementează un nou serviciu opțional pentru colectarea deșeurilor vegetale din Timișoara, ca parte a eforturilor Primăriei de a păstra străzile orașului curate și de a oferi cetățenilor o soluție eficientă pentru gestionarea deșeurilor verzi din gospodăriile proprii.