Skip to main content

Serverul pentru autovehicule de la Continental conectează mașinile electrice Volkswagen ID.

Arhitectura electronică a generației moderne de vehicule suferă o transformare profundă, se îndepărtează de numeroasele unități de control individuale prezente în mașinilor actuale și se îndreaptă spre un număr mic de computere foarte performante.

În viitor, acestea vor asigura puterea de calcul pentru domeniile funcționale din vehicul. Serverul dezvoltat de Continental va intra în producție la Volkswagen ca server de aplicații auto (ICAS1).

Cel mai mare producător auto din Europa utilizează tehnologia ICAS1 pentru modelul electric ID., bazat pe matricea de acțiune electrică modulară MEB dezvoltată de Volkswagen.

Conceptul inovativ ICAS1 oferă numeroase avantaje, inclusiv o serie de caracteristici de conectivitate a vehiculului, cum ar fi posibilitatea de a instala noi funcții și actualizări de siguranță în mașină printr-o conexiune wireless.

CITEŞTE ŞI: Patronul firmei care a făcut deratizarea în blocul morții din Timișoara a ieșit de după gratii și este în arest la domiciliu!

Serverul se bazează pe experiența Continental în lucrul cu unitățile de control gateway, a căror funcție face parte acum din mult mai cuprinzătorul ICAS1.

Cadrul folosit pentru server este o platformă performantă dezvoltată de Continental în colaborare cu Elektrobit.

Specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea acestuia.

„Este o mare realizare pentru noi să vedem cum conceptul de server intră în producția de serie la Volkswagen. Prin urmare, nu este vorba doar despre o nouă eră a dezvoltării arhitecturii electronice complexe, ci mai degrabă despre o etapă în transformarea digitală pe care o atingem cu ICAS1. Mulțumită noii arhitecturi de server, vehiculele vor fi actualizate mai ușor și mai repede decât astăzi. Prin urmare, facem din mașină o parte integrantă a internetului lucrurilor, contribuind la funcționalitatea și confortul ridicat din vehicul”, spune Helmut Matschi, membru al comitetului executiv din cadrul Continental și directorul diviziei Interior.

Trecerea Volkswagen la o arhitectură de server în strategia sa cu privire la domeniul mașinilor electrice este o decizie logică, deoarece vehiculele electrice beneficiază în mod deosebit de digitalizarea ușurată de arhitectura serverului.

Aceasta include funcții precum planificarea rutelor optimizate pe rază de acțiune și localizarea stațiilor de încărcare. În același timp, arhitectura serverului oferă o conexiune perfectă la lumea digitală a serviciilor și datelor mobile.

CITEŞTE ŞI: Un bărbat a murit pe loc, după ce a intrat cu maşina sub un tir! Ambele vehicule au ajuns în câmp

„ICAS1 acoperă funcțiile de gateway anterioare, precum și funcții cuprinzătoare din domeniul unităților de control. De asemenea, coordonează actualizările over-the-air și controlează gestionarea încărcării bateriei”, explică Johann Hiebl, directorul departamentelor Body & Security și Infotainment & Connectivity de la Continental.

În funcție de modelul și caracteristicile ID., în viitor, două sau trei servere vor asigura puterea de calcul pentru întreaga mașină. Încă de la începutul dezvoltării proiectului, Continental a conceput ICAS1 pentru necesitățile unei speranțe de de viață tot mai crescute a vehiculelor electrice.

Pe lângă puterea de calcul mult mai mare în comparație cu sistemele automobilistice clasice, ICAS1 oferă o separare consistentă a hardware-ului și software-ului prin intermediul software-ului de bază dezvoltat de Elektrobit pe baza AUTOSAR.

Acest lucru permite integrarea și actualizarea atât a aplicațiilor Volkswagen, cât și a unui nou software terț. Middleware-ul (program de software ce stă între un system de operare și aplicațiile foloste în cadrul acestuia) acceptă, de asemenea, conectivitate prin Gigabit Automotive Ethernet, care furnizează datele necesare pentru aplicații.

Anvelopele Continental vor fi montate din fabrică pe modelul Volkswagen ID.3.

Producătorul german a aprobat folosirea anvelopelor de vară și de iarnă pentru jante de 18 și 19 inci.

Anvelopa de vară EcoContact 6 și specialistul de iarnă WinterContact TS 850 P au fost adaptate pentru a se conforma cerințelor specifice ale ID.3.

Ca vehicul electric, ID.3 va circula pe anvelope cu rezistență redusă la rulare, care economisesc energie pentru a oferi un interval maxim posibil între sarcini și care are un zgomot redus al pneului pentru confortul pasagerilor și cu design lateral aerodinamic pentru a ajuta la minimizarea frecării aerodinamice a vehiculului.

Atât cauciucurile de vară, cât și cele de iarnă dispun de tehnologie ContiSeal, care închide automat și în mod sigur perforațiile în banda de rulare a pneului cu un diametru de până la cinci milimetri, eliminând astfel aproximativ 90% din toate penele.

 

 

 

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Doi tineri au ajuns pe mâna polițiștilor, după ce au stârnit un scandal de proporții. Au luat la bătaie un alt băiat, pe care ulterior l-au și filmat, după care au distribuit videoclipul pe rețelele de socializare.
Operație în premieră în România, la Timișoara, mai exact la Spitalul Rocordis, unde medicii au realizat trei bypass-uri coronariene arteriale totale folosind cele 2 artere mamare, iar intervenția s-a făcut pe cord bătând.
SC. SAB PREMIUM DENT SRL, cod de identificare fiscală 36352601, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul Arad cu nr. J2/963/2016, cu sediul în Municipiul Arad, Strada Petru Maior, Nr. 1/10, județul Arad, România, anunta finalizarea proiectului cu codul SMIS 311765, intitulat: “DIVERSIFICAREA ACTIVITĂȚII DE PRODUCȚIE A COROANELOR ȘI PROTEZELOR DENTARE”, cofinanţat din […]
Un accident s-a petrecut în urmă cu puțin timp, în zona Mehala, unde o șoferiță neatentă a lovit în plin un bărbat care traversa strada, pe trotinetă, pe trecerea de pietoni.