Skip to main content

Roxana Iliescu pune din nou tunurile pe administraţia Fritz! A decoperit mari probleme la Societatea de Transport Public Timişoara

Consilierul local, Roxana Iliescu, a început să verifice situaţia de la STPT, unde au ajuns, până acum, 29 de autobuze electrice, dintre care doar patru sunt pe traseu.

Conform Primăriei Timişoara, acestea circulă pe liniile 40, 30 şi E7, iar celelalte sunt în probe.

CITEŞTE ŞI: A fost capturat deţinutul care e evadat din Timişoara! Unde a fost găsit de poliţişti?

Fals, spune Roxana Iliescu, care cere explicaţii clare privind implementarea proiectului de modernizare a flotei STPT.

“Am formulat în scris o solicitare de informații referitoare la acest proiect, adresată primarului Fritz, viceprimarului Lațcău și directorului general al STPT Cocheci, cu următoarele întrebări:

1)câte autobuze electrice au fost livrate până astăzi?;

2)câte din autobuzele electrice circulă pe diferite trasee in Timișoara?;

3)care sunt motivele din cauza cărora nu toate autobuzele electrice livrate nu sunt pe traseu?;

4)câte stații de încărcare sunt în funcțiune atât în baza STPT cât și in oraș?

Sper că mi se vor transmite repede informațiile solicitate, dar până atunci, din discuția avută astăzi cu directorul general, vă pot spune că în aceste zile, pe traseu circulă doar 5 autobuze electrice”, a anunţat Roxana Iliescu.

Consilierul local consideră că adevăratul motiv pentru care doar câteva dintre autobuzele noi circulă prin oraş este lipsa infratructurii.

Mai exact, Primăria nu a reuşit să construiască staţiile de încărcare de pe traseu, iar cele care există la sediul STPT sunt neconforme.

“Referitor la stațiile de încărcare, din 44 stații de încărcare lentă prevăzute la baza din Dâmboviței și 15 stații de încărcare rapidă prevăzute în oraș, avem o situație foarte delicată:

Singurele stații de încărcare sunt cele montate provizoriu (?!), în afara prevederilor Caietului de sarcini/Contract, la bază, respectiv 10 stații lente și o stație de încărcare rapidă.

Directorul general nu a putut sa-mi dea detalii referitoare la aceste stații, cert este faptul că au fost puse in funcțiune pe cheltuiala STPT, pe un amplasament provizoriu și fără îndeplinirea tuturor condițiilor la care municipiul s-a obligat”, mai spune Roxana Iliescu, care subliniază că instalarea staţiilor de încărcare trebuia făcută, conform Caietului de sarcini, înainte de sosirea autobuzelor.

E greu de spus când se va întâmpla acest lucru, în contextul în care nu a fost făcută nici măcar licitaţia pentru desemnarea firmei care să monteze staţiile.

În una din fotografiile de mai jos, unde vedeți bălăriile de un metru, municipiul ar fi trebuit deja sa fi pregătit platforma de beton, cu stațiile de încărcare și celelalte elemente prevăzute in proiect.

Proiectul aferent realizarii întregii infrastructuri privind stațiile de încărcare lentă şi rapidă, atât de la baza STPT cât și în locaţiile prestabilite din oraș, a fost blocat de administrația Fritz în anul 2021 pentru modificări. Deși încă din decembrie anul trecut au supus la vot documentația aferentă, nu au organizat licitația privind asigurarea infrastructurii nici până în zi de astăzi.

Nu în ultimul rând, cu atâta seriozitate tratează primarul transportul in comun, încât nu a fost in stare nici măcar sa recepționeze calitativ cele 29 de autobuze electrice deja livrate, ce sa mai vorbim de celelalte formalități precum înmatricularea lor…”, a scris Roxana Iliescu, pe facebook.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

În această după-amiază, în jurul orei 16:00, pompierii au fost solicitați să intervină pentru localizarea și lichidarea unui incendiu izbucnit într-o încăpere a unui centru de vârstnici.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș organizează în perioada  01 – 04 octombrie, o misiune economică multisectorială în Republica Modova, la Bălți și Chișinău.
Până pe data de 3 august, Universitatea de Vest din Timișoara este centrul atracției elevilor de liceu, care participă la cea mai importantă școală de vară din Timișoara, West Summer University (WSU).
Aquatim a semnat un contract de lucrări din cadrul Proiectului „Extindere rețea canalizare pe Calea Șagului, etapa III-A, tronson cuprins între Calea Chișodei și sens giratoriu centre comerciale – Municipiul Timișoara” (cod C1I100122000035), finanțat prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
Trei tramvaie nepoluante din noul lot au sosit în oraș! Unul este deja în funcțiune, pe linia 5, al doilea intră în circulație în zilele următoare, iar al treilea este în proces de recepționare și de efectuare a probelor.
„Construim pentru educație: Cămine studențești ale viitorului”. Acesta este titlul proiectului PNRR, câştigat de Universitatea de Vest din Timişoara, prin care va fi ridicat un nou cămin studenţesc.
În acest weekend, este programată competiția sportivă Timișoara Triatlon, astfel că circulația rutieră va fi restricționată pentru desfășurarea fără probleme a evenimentului.