Skip to main content

Răspunsul lui Bojin la solicitarea lui Robu, privind vaporașele

TM 2024

Avem vaporașe dar ele nu merg. Avem marinari, dar ei stau pe tușă. RATT a primit aprobare să fie operator de navigație, dar încă nu poate.

Problema e complicată, iar Primăria Timișoara și Direcția Apelor trebuie să ajungă la o formulă prin care să asigure transportul în comun pe Bega.

Atunci când a achiziționat vaporașele și a accesat fonduri europene pentru reabilitarea malurilor Begăi, Primăria Timișoara nu a ştiut că nu va putea să gestioneze navigaţia ambarcaţiunilor. Canalul Bega aparţine Apelor Române, iar malurile municipalităţii timişorene, astfel că RATT nu poate administra canalul. Conform primarului Robu, singura soluţie ar fi ca Apele Române să cedeze bucata râului de pe teritoriul Timişoarei Primăriei, pentru ca aceasta să administreze navigaţia, însă Titu Bojin, directorul de la Ape, spune cu totul altceva.

Domnul Robu va trebui să se împace cu ideea că navigaţia nu e o activitate a Primăriei. Trebuie să înţelegem că Bega nu e numai pe teritoriul Timişoarei, de la Uzina de Apă şi până la Solventul. Bega înseamnă Lacul Surduc, nodurile de la Coşteiu, Topolovăţu Mare, nodul de la Uzina de Apă, mai mult, canalul nu se opreşte la marginea oraşului, merge mai departe, e noul hidrotehnic de la Sânmihai, la care trebuie să facă manevrele pentru închiderea şi deschiderea ecluzelor, alea nu sunt cu senzori ca să vadă că vine vaporul lu Lae şi să se deschidă. La fel la Uivar. Inclusiv ieşirea din ţară a Begăi e controlată şi din punctul de vedere al cantităţii de apă pe care trebuie să o dăm la vecinii noştri sârbi, minim-maxim, inclusiv calitatea apei, deci nu facem noi ce vrem. Nu e aşa simplu cum zice Lae. Eu îi dau Bega ca să o administreze, dar nu poate să administreze numa porţiunea pe care el ia bani”, a explicat Titu Bojin.
Mai mult, directorul de la Ape susține că sunt și probleme de natură internațională pentru care instituția pe care o conduce n-ar putea să cedeze Primăriei Timișoara, partea canalului Bega de pe teritoriul orașului.

În mod normal noi trebuie să ţinem nivelul apei, să zicem la 1 m, dacă vin vaporaşele va fi nevoie de un nivel mai mare, pentru că e greutatea vaporului, probabil trebuie să ţinem la 2 m nivelul. Toate costurile acestea suplimentare trebuie stabilite, să vedem dacă vrea el să fie marinarul, nu-i problemă. Canalul Bega e artificial, nu curge apa de la izvoarele de pe munte şi atunci trebuie să ne clarificăm, dacă vor să îl administreze, foarte bine, dar cine va răspunde de calitate, cine răspunde dacă e un accident pe Bega, se răstoarnă un vapor şi se scurg 500 l de motorină în apă, apa care merge la sârbi. Cine plăteşte atunci şi cine răspunde? Nu e aşa uşor, nu e ca pe şosea, pentru că acolo toată lumea are dreptul să circule, dar pe apă e altceva. Şi eu vreau să circule vaporaşele, dar în condiţii de legalitate, pentru că dacă plecăm de la început strâmb nu e bine”, a mai spus Bojin, care crede că cea mai bună modalitate este ca cele două instituții să găsească o soluție concretă și legală cât mai repede pentru a le da timișorenilor posibilitatea de a se plimba cu vaporettele.

Trebuie să găsim o soluţie, pentru că au fost cumpărate vaporaşele, canalul e navigabil. E o situaţie mai complicată, dar ea se poate rezolva, dar nu aşa declarativ, la conferinţe de presă”, a conchis Bojin.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Muzeul Satului Bănățean Timișoara, va organiza în zilele de 20, 26 și 27 septembrie o serie de proiecții de filme etnografice, destinate publicului larg.
După ce săptămâna trecută președintele ales al Consiliului Județean, Alfred Simonis, anunța obținerea autorizației de desființare a stadionului Dan Păltinișanu, a venit și vestea demarării licitației pentru demolare.
Municipiul Timișoara, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea implementării proiectului „Înnoirea flotei de tramvaie – etapa I“, Cod SMIS 123654.
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, implementează un nou serviciu opțional pentru colectarea deșeurilor vegetale din Timișoara, ca parte a eforturilor Primăriei de a păstra străzile orașului curate și de a oferi cetățenilor o soluție eficientă pentru gestionarea deșeurilor verzi din gospodăriile proprii.
Lucrările la bulevardul Stan Vidrighin din Timișoara, intră în linie dreaptă! Au fost făcute și primele probe cu tramvaiul pe noile linii.
Pompierii au intervenit de urgență, în urmă cu puțin timp, pentru lichidarea unui incendiu violent, care a cuprins o mașină în mers.