Skip to main content

Primăria Timișoara a obținut prima finanțare europeană pentru digitalizarea serviciilor pentru cetățeni!

Retim – Fereşte-te de eticheta roşie!

Primăria Timișoara a câștigat o finanțare de 4 milioane de lei din fonduri europene nerambursabile pentru digitalizarea instituției!

Mai exact, este vorba despre realizarea unui portal unic de interacțiune a cetățenilor și firmelor cu administrația, dar și pentru digitalizarea arhivelor instituției.

Decalajul dintre serviciile online pe care le furnizează primăria și cele din mediul privat pe care cetățeanul le folosește este uriaș. Procedurile și interfețele actuale din primărie sunt depășite și greu de actualizat. Aceasta este prima finanțare din fonduri europene pentru digitalizare, pe care o câștigă primăria și ne va înlesni următorii pași către acel concept de portal unic și intuitiv care va fi fața relației cetățeanului cu administrația locală. Trebuie să facem saltul spre soluții tehnologice actuale, care ne ușurează munca și sunt intuitive. Doar luând decizii tehnice inspirate vom putea ajunge și noi la nivelul serviciilor digitale moderne, în următoarea perioadă”, a declarat primarul Dominic Fritz.

CITEȘTE ȘI: Mircea Cărtărescu, Radu Paraschivescu, alături de alți scriitori contemporani, în dialog cu publicul timişorean la UVT!

Momentan, administrația publică locală interacționează cu persoanele fizice și juridice atât fizic cât și prin intermediul unor platforme online, însă navigarea și găsirea unor informații sau servicii sunt greoaie.Administrația locală a început din 2020 migrarea unor funcții și informații pe micrositeuri precum siteul pentru COVID-19, prezentarea bugetului local, transparența plăților făcute de administrație ori înscrierea pentru locurile la creșă.

Rezultatele proiectelor care vor fi realizate prin această finanțare includ: realizarea unui portal unic de contact persoană fizică/juridică cu administrația publică, îmbunătățirea modului de prezentare a informațiilor de interes public (HCL-uri, achiziții, concursuri de angajare), o hartă care să includă informații de interes public (lucrări de utilitate publică, servicii publice recurente), identitate digitală unică, crearea unui sistem de alerte relevante pentru cetățeni (de ex. lucrări planificate în zonă, restricții de trafic).

Prin aceste fonduri, de asemenea, Primăria Timișoara va beneficia de scanarea și digitalizarea a 5.000 de unități arhivistice (bibliorafturi). Astfel, textele documentelor incluse în arhivă vor putea fi ușor de vizualizat și de căutat conținutul lor.

CITEŞTE ŞI: 34 de zile de război! Reîncep negocierile de pace dintre Ucraina şi Rusia, la Istanbul

Perioada de implementare depinde de finalizarea caietelor de sarcini și a procedurilor de achiziție. Perioada maximă de implementare pentru această finanțare este 31 decembrie 2023.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


Alte articole

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în calitate de beneficiar, și Expert Business Center SRL partener, invită angajații din Regiunea Vest la cursuri GRATUITE inovative, special concepute pentru a-și dezvolta abilitățile și a-și crește oportunitățile de carieră.
În calitate de beneficiar și lider de parteneriat, Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș invită angajații din Regiunea Vest la cursurile GRATUITE din cadrul Proiectului #Skills4Future.
Ziua Mondială de Luptă împotriva Tuberculozei, marcată anual pe 24 martie, atrage atenția asupra necesitatea combaterii acestei boli infecțioase grave, care rămâne una dintre principalele cauze de deces la nivel mondial.
Polițiștii timișoreni au fost sesizați în această dimineață, despre faptul că în interiorul unei anexe dintr-un cimitir din oraș, a fost găsit trupul neînsuflețit al unui bărbat.