Skip to main content

Panică printre angajaţii din Primăria Timişoara, după un e-mail în care sunt anunţaţi că mulţi dintre ei vor fi daţi afară! Fritz propune o nouă organigramă

RMN ImagisticAS

Consilierii locali din Timişoara vor trebui să dezbată, într-o şedinţă viitoare, cea de-a patra organigramă a Primăriei, din care dispar 51 de posturi.

Concomitent cu publicarea pe site-ul instituţiei a proiectului de hotărâre privind această reorganizare, primarul le-a trimis un e-mail tuturor angajaţilor, prin care îi anunţă că unii dintre ei vor fi daţi afară.

Explicaţia este Legea 296, privind reducerea cheltuielilor bugetare, însă edilul nu expune şi criteriile după care se vor face concedierile sau cine este vizat de această restructurare.

CITEŞTE ŞI: FOTO Șofer încarcerat, după ce a intrat cu mașina în parapetul metalic ce delimita partea carosabilă!

Şi, cum nici sindicaliştii nu au primit vreo informaţie despre ceea ce urmează să se întâmple, fiecare angajat din Primărie speră să nu fie el cel dat afară.

“Eu am un mare semn de întrebare. Dacă nu suntem consultati, întrebaţi… asta ridică deja un semn de întrebare. Nu ştim pe ce criterii vor fi daţi afară unii sau alţii. Nimeni nu ştie cine urmează să plece acasă. Toată lumea este stresată. Vă daţi seama că nu este uşor pentru niciunul dintre colegi. Sperăm totuşi că vom fi consultaţi. Vom vedea cum evoluează lucrurile”, a declarat pentru Sursa de Vest, Tiberiu Negrei, liderul Sindicatului Liber al Angajaţilor din Primăria Timişoara.

Cert este că vor fi desfiinţate toate Birourile din Primărie, iar şefii acestor structuri, fie vor fi puşi pe liber, fie vor fi încadraţi pe alte funcţii, în baza unor concursuri.

În total, vor dispărea 51 de posturi dintre care doar 17 ar fi ocupate.

“Măsurile de disciplină economico-financiară cu caracter imperativ obligatoriu, adoptate prin Legea nr. 296 din 26 octombrie 2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, impactează organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru Aparatul de specialitate al primarului municipiului Timişoara, prin:

  • Reducerea numărului de posturi din cadrul cabinetului primarului
  • Reducerea numărului total maxim de posturi corespunzător fiecărei unităţi administrativ-teritoriale cu 10% (800 x 10% = 80, din care 51 de posturi se reduc în cadrul Aparatului de specialitate al primarului)
  • Desfiinţarea funcţiilor de şefi birou, concomitent se desfiinţează şi structurile organizatorice care funcţionează ca birouri.
  • Modificarea normativului minim de personal din cadrul structurilor de tip serviciu, direcţie şi direcţie generală.
  • Diminuarea numărului total al funcţiilor publice de conducere din cadrul autoritii sau instituţiei publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar general al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi funcţiei de administrator public, de la maximum 12% la maximum 8% din numărul total al posturilor aprobate”, se arată în referatul proiectului de hotărâre.

Mai exact, vor fi desfiinţate următoarele structuri: Biroul Situaţii de Ugenţă, Biroul Contecios, Biroul Digitalizare, Biroul Achiziţii Publice, Biroul Contabilitate, Biroul Evidenţa Mijloacelor Fixe, Biroul Servicii Suport, Biroul Guvernanţă Corporativă şi Monitorizare Societăţi, Instituţii şi Servicii Publice, Biroul Managemantul documentelor, Biroul Sesizări şi Transparenţă Informaţională, Biroul Relaţii cu Mediul de Afaceri, Biroul Actualizări, Verificări, Furnizare Date, Biroul Proceduri Speciale de Stare Civilă, Biroul Clădiri şi Terenuri, Biroul Administrare Spaţii Utilitare, Servicii Conexe şi contracte garaje, Biroul Urmărire contracte şi eliberare domeniul public, Biroul Avizare PUD/PUZ, Biroul Banca de Date Urbană, Biroul Reabilitare Cartiere Istorice şi Monumente, Biroul Disciplina în Construcţii, Biroul Avize şi Control Mediu, Biroul Administrare Spaţii verzi/recreative, Biroul monitorizare şi gestiune trafic, Biroul magistrale, Biroul Infrastructură, Biroul Mobilitate şi Transport, Biroul Reţele şi Comunicaţii, Biroul Hidrotehnic, Termoficare şi Gaz, Biroul Eficientizare energetică blocuri, Biroul Construcţii Civile şi Biroul Asistare Primar.

“Proiectul de HCL intră astăzi în transparență, va fi votat în decembrie și va intra în vigoare în ianuarie. În perioada imediat următoare, vom avea discuții individuale cu fiecare structură ce presupune reorganizarea pentru ea. Până atunci, vă rog să continuați munca importantă pe care o faceți în cadrul structurilor existente. În ciuda opiniei populare, viața în administrația publică este plină de schimbări – unele dorite, altele impuse. Este datoria noastră să le îmbrățișăm oricum”, se arată în e-mailul pe care l-a trimis primarul Dominic Fritz, angajaţilor.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


Alte articole

România a scris istorie în sportul românesc, marcând o dublă premieră de excepție: pentru prima dată, Lotul Național de padel al țării noastre a participat la un Campionat European și a obținut rezultate remarcabile în fața unor adversari de top. Petronela Axinte See Full Bio
Primul studiu național „real-World” privind cancerul mamar metastatic hormonodependent, recunoscut la nivel internațional, demarat la OncoHelp Timișoara a fost publicat într-o revistă medicală de top Petronela Axinte See Full Bio
Flăcări violente au pornit în urmă cu puțin timp, la o fabrică din Jebel, deținută de un om de afaceri italian. Petronela Axinte See Full Bio
Unul dintre cei mai îndrăgiți artiști ai muzicii populare românești, Aurel Tămaș, va susține un program de zile mari, la Ruga comunei Jebel. Petronela Axinte See Full Bio
Mâine, între orele 10:00-12:00, se va opri furnizarea apei în Hitiaș, Racovița și Ficătar, pentru lucrări de mentenanță la Stația de Tratare a Apei din Hitiaș. Petronela Axinte See Full Bio
Festivalul Ceau, Cinema! revine săptămâna viitoare la Timișoara cu un program bogat: filme noi în premieră națională, un film cult din anii ’90 în versiune restaurată, un cineconcert inedit, proiecții accesibilizate și un documentar multipremiat. Petronela Axinte See Full Bio
Accident rutier grav, în urmă cu foarte puțin timp, când martorii au sunat la 112 și au anunțat oameni încarcerați, după ce două mașini s-au ciocnit puternic. Petronela Axinte See Full Bio
O femeie de 70 de ani căzut în plasa a patru indivizi puși pe căpătuială care, sub pretextul că au venit să îi repare jgheaburile, au intrat în curtea ei. Petronela Axinte See Full Bio
Este o mobilizare uriașă de forțe, pentru găsirea bărbatului de 37 de ani care, în urmă cu o săptămână și-a omorât fosta parteneră, apoi a dat foc casei, pentru a-și ascunde urmele. Petronela Axinte See Full Bio
Gest extrem, care a recurs o tânără de 22 de ani, care a ales să își încheie socotelile cu viața, pe fondul problemelor de sănătate pe care le avea. Petronela Axinte See Full Bio
Zi fericiră, la Maternitatea Spitalului Județean din Timișoara, unde o femeie în vârstă de 30 de ani a născut trei băieței. Petronela Axinte See Full Bio
Start-up-urile care dezvoltă soluții inovatoare pentru mobilitatea urbană mai au doar câteva zile pentru a se înscrie în acceleratorul „inVest – Urban Mobility Accelerator”, prima inițiativă din România dedicată exclusiv transformării modului în care oamenii și bunurile circulă în mediul urban. Petronela Axinte See Full Bio
S-a data alrma aseară, când un electrician de 55 de ani s-a electrocutat, în timp ce facea reparații de rețeaua de alimentare cu energie electrică afectată de vijelia de marți. Petronela Axinte See Full Bio
Caz șocant, anchetat de procurori, după ce cadavrul unei femei de aprximativ 25 de ani a fost descoperit în casa în care aceasta locuia împreună cu soțul ei. Petronela Axinte See Full Bio
author avatar
Petronela Axinte