Lăudat la Bruxelles, îngropat la Timişoara! Cum aruncă Fritz, la gunoi, unul dintre cele mai apreciate proiecte ale oraşului?
Astăzi a fost prezentat oficial, Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, o structură cu care primarul Dominic Fritz se mândreşte, dar care, în realitate, şi-a pierdut utilitatea iniţială.
Proiectul, iniţiat pe vremea primarului Ciuhandu şi finalizat de administraţia Robu, era unul complex, care a costat peste 10 milioane de euro.
Prevedea, pe lângă sistemul de camere de supraveghere, măsurarea traficului, corelarea datelor, astfel încât culoarea semafoarelor să fie schimbată automat, în funcţie de cât de intensă este circulaţia la un anumit moment, reţele integrate de comunicaţii sau avertizoare sonore la trecerile de pietoni.
Dar, cum Fritz a dat afară toţi specialiştii care deserveau sistemul, acum este folosită cu preponderenţă partea de monitorizare video.
“Noi măsurăm traficul în fiecare moment. La noi vin datele de trafic, de pe bucle inductive, din asfalt. Ele transmit în automat, iar din automat transmit la noi în centru. Noi analizăm aceste date şi în funcţie de analiză, schimbăm programele de semaforizare. Noi avem un singur inginer pe trafic care are grijă de tot oraşul. Avem 161 de intersecţii semaforizate. Ne-ar trebui mai mulţi ingineri”, a explicat Vesna Struţa, șefa Biroului Monitorizare și Control Trafic.
Primarul a schimbat numele structurii, din Centrul de Monitorizare Trafic în Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management, şi a pus laolaltă camerele de supraveghere ale Primăriei cu cele ale Poliţiei Locale.
Acum, centrul este deservit în cea mai mare parte de poliţişti locali, care urmăresc cine aruncă deşeuri în locurile nepermise sau cine face scandal pe domeniul public.
“Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente”, anunţa Primăria Timişoara, înainte de marea inaugurare.
Fritz recunoaşte că Centrul şi-a pierdut utilitatea, pentru că nu are specialişti care să priceapă inteligenţa artificială din spatele sistemului.
Dar, omite să spună că din cei 8 ingineri de trafic care înţelegeau sistemul şi care lucrau când a ajuns el primar, a mai rămas doar unul. Pe restul i-a dat afară, pentru că făceau parte din vechea gardă.
“Este adevărat că momentan nu ne folosim de toată capacitatea de inteligenţă artificială şi se face manual. Dar suntem într-un proces în care tocmai în cadrul folosirii inteligenţei artificiale pentru Poliţia Locală, de a dezvolta mai departe această capacitate. Trebuie programat, trebuie să îi spui inteligenţei artificiale ce şi cum vrei şi într-adevăr aici e nevoie şi de anumite cunoştinţe specializate”, a explicat Dominic Fritz, primarul Timişoarei.
Înainte ca Fritz să îi pună cruce, Sistemul de Management al Traficului de la Timişoara a fost dat exemplu de bune practici, de oficialii de la Bruxelles.
Aceştia au apreciat cu predilecţie modul în care a fost inclusă inteligenţa artificială în decongestionarea traficului.
Lasă un răspuns