Greaua moștenire de la RATT! Datorii, bani nejustificați și prea mulți șefi! Ce spune noul director?
Noul director al Societății de Transport Public Timișoara, Sorin Surupan, este indignat de dezastrul pe care l-a lăsat în urmă fostul director, Ioan Goia.
În prezent, STPT este „îngropată” în datorii enorme, toate din cauza managementului prost. Cu toate acestea, până nu demult, fostul director ajuta prin donații și sponsorizări, asociații sportive, biserici și fundații.
Noul director al STPT spune că cea mai mare problemă pe care o are Societatea în acest moment este legată de sechestrul ANAF pe tot ceea ce înseamnă patrimoniu. Vorbim aici, astfel, despre datorii uriașe pe care Societatea le are, și anume 64 de milioane de lei, dintre care 50 de milioane de lei în urma procesului pierdut cu ANAF și încă 14 milioane de lei, datorii către furnizori, ANAF și salarii neplătite.
Totodată, directorul spune că în trecut au fost aruncate pe fereastră sume mari de bani, pentru lucruri inutile și astfel s-a ajuns la datorii.
„Am stopat toate investițiile care din punctul meu de vedere nu își aveau rostul într-un moment de dificultate ca acesta în care se află STPT. Aici mă refer la construcții, investiții în alte clădiri, imobile care nu au legătură cu activitatea STPT, am pus un control imediat pe achiziția de piese, pentru că valorile sunt foarte mari, consumul de carburanți, reverificarea tuturor contractelor cu furnizorii care dezavantajează societatea din punctul meu de vedere și vă dau câteva exemple: ehipamentele de protecție pentru muncitori, închiriem echipament, salopete cu 19.000 de lei pe lună. Mi se pare o aberație, suntem singura societate de transport din țară care are un astfel de procedeu. Consumurile de carburanți, normativele folosite pentru normarea consumurilor sunt din 1968, de mult abrogate. Pe de altă parte, am decis instituirea unor procedee foarte clare, urmărirea fluxurilor de încasări, sunt facturi de la clienți neîncasate de mai bine de șase luni de zile. Sunt lucruri care au condus la nefuncționalitatea acestei societăți. Sunt studii făcute pentru obiective care nu au niciun fel de legătură cu societatea și cu domeniul de activitate, precum blocuri”, spune Sorin Supuran.
CITEȘTE ȘI: Atenție, șoferi! Se circulă cu restricții în oraș din cauza lucrărilor de reparații
Directorul spune că STPT are datorii și la penitenciare, deși nu există niciun contract în baza căruia ar trebui făcute anumite plăți.
„O grămadă de nereguli contractuale, am reziliat deja contracte și continuăm în fiecare zi. Mi s-au dat în prima mea zi peste 200 de documente la semnat fără viză de control financiar preventiv. Datorii către penitenciare, 500 de mii, nici măcar nu am știu că a existat un contract și mă întreb ce au făcut oamenii ăștia, unde au muncit? Pentru că aici este un alt contract pentru reparații. Credeți că este un management bun? De trei săptămâni nu găsesc constructorul, nu găsesc dirigintele de șantier, nimeni nu îmi arată documentația, avize, autorizație de construcții”, mai spune Sorin Supuran.
O altă problemă, spune Supuran, a STPT este reprezentată de faptul că Societatea are prea mulți șefi. Din cei peste 900 de angajați, 92 dintre ei au posturi de conducere și nu se cunosc între ei.
„În prima mea zi de muncă am invitat toți colegii care conduc direcții, servicii, birouri, cabinet, șef de garaje, contabili-șefi. Nu au avut loc în sală, nu au avut scaune. Așa de mulți erau, nu se cunoșteau între ei, deși toți erau șefi. 92 la număr. A doua săptămână când i-am reinvitat, nimeni nu a pregătit nimic, le-am cerut situații sub formă scrisă”, mai spune Supuran.
Acum, directorul este pregătit să rezolve toate problemele Societății de Transport Public și spune că toate neregulile și abaterile de la respectarea unor procedure interne vor fi verificate de Curtea de Conturi.
Lasă un răspuns