Designerii de interior din România au deschis ușile creativității pentru publicul larg! Cei interesați au putut afla secretele unei amenajări interioare perfecte, în cadrul unei noi ediții Design Day!
Timișoara a găzduit astăzi cea de-a doua ediție Design Day, un eveniment dedicat tuturor celor care vor să afle secretele unei amenajări interioare perfecte.
Evenimentul a reunit cei mai buni designeri de interior și arhitecți din țară, care și-au împărtășit din experiență și cunoștințe pentru a transforma ideile de decor în realitate.
Evenimentul a fost structurat în două părți. În prima parte a zilei, participanții au asistat la prezentări captivante de 20-30 de minute, susținute de arhitecți și designeri de top, care au explicat toate etapele necesare pentru a aduce la viață un proiect de design interior – de la formularea temei de proiectare și stabilirea bugetului, până la execuția și implementarea efectivă a decorului.
Speakerii care care au împărtășit din tainele designului se numără Alexandra Avram, Davina Sînjorz, Ionuț Străjescu, Mihaela Dosei și Timeea Bianca Diosi.
”Eu mi-am dorit în primul rând să aduc și o parte din chestionarul meu pe care îl folosesc la întâlnirile cu clienții, tocmai în ideea de a le oferi un exemplu și să înțeleagă de cât de multe informații avem noi nevoie la început de la ei, că nu este doar poza de pe Pinterest ci pornim de la acea poză și facem designul casei. Am încercat practic să-i fac să se gândească mai mult la ce le place lor personal și să nu conteze ce are un prieten sau ce are vecinul, sau ce văd că se poartă, că până la urmă e casa lor și trebuie să fie despre ei și despre ce îi face să se simtă bine în casă. Clienții au nevoie de educați, curaj până la urmă și încredere pentru că există diferite tipologii de clienți, sunt clienți care vin la designer, dar au un fel de reținere și poate o neîncredere. Pe social media există foarte multă informație, dar o parte din informația respectivă este și eronată, cel puțin domeniul nostru și am avut și cazuri în care clientul a venit cu o părere formată din social media și mi-a fost foarte greu să îi spun că nu ok așa, și probabil că genul acesta de evenimente îi ajută pentru că își iau informația direct de la noi și putem să răspundem concret la întrebările lor”, spune designerul Alexandra Avram.
”Clar trebuie să existe o foarte bună comunicare între client, designer, executant și reprezentantul, dacă ar fi posibilitatea ar fi ideal să existe un project manager care coordoneze toate aceste domenii pentru că noi ca și designeri încercăm să facem față acestor provocări prin cunoaștere, prin experiența pe care am căpătat-o de-a lungul anilor, dar de multe ori comunicare este eronată sau se întâmplă să nu știm toate amănuntele și atunci se crează discrepanțe între proiect și implementare, adică se pierd bani în loc să salvăm bani”, spune designerul Mihaela Dosei, speaker în cadrul evenimentului.
Cea de-a doua parte a evenimentului a fost dedicată discuțiilor 1-la-1 de 15-20 de minute, în care cei interesați au avut ocazia să interacționeze direct cu designeri consacrați și să obțină răspunsuri personalizate pentru proiectele viitoare.
Printre aceștia se numără Raluca Șița, Beatrice Golda, Antonia Șandru, Anita Ilie, Ștefania Țiplea și Alexandru Bota. Practic, doritorii le-au prezentat ideile lor și au primit sfaturi prețioase despre cum să își aducă viziunea la viață, chiar și cu un buget limitat.
”Evenimentul este organizat de ARDI România care s-a fondat acum aproximativ doi ani, cu filiale în orașele mari, încet, încet sunt din ce mai multe filiale în toată țara. Vrem să fim o comunitate puternică să îi ajutăm pe oameni să își facă viața mai frumoasă, să fie înconjurați de frumos și nu întotdeauna pentru asta trebuie să plătești. Acesta este scopul evenimentului de astăzi. Pe noi artiștii banii nu neapărat ne motivează și asta cred că e general valabil, banii ne ajută să supraviețuim , dar nu întotdeauna ne motivează ci ne motivează rezultatele finale, frumosul, oamenii fericiți, clienții mulțumiți, beneficiarii care trăiesc într-un spațiu așa cum și l-au dorit. Motiv pentru care astăzi, scopul acestui eveniment este să oferim consiliere gratuită în design interior și să-i ajutăm pe oameni să trăiască într-un spațiu armonios și înconjurați de toate lucrurile pe care și le doresc. Există o cerere mai mare, oamenii au început să înțeleagă că nu pot face totul singur, și-au dat seama că și noi avem un aport important, că de foarte multe ori poți să pierzi în momentul în care crezi ca poți face totul singur și din punct de vedere financiar, au ajuns să înțeleagă și beneficiile colaborării cu un designer, există și beneficii financiare, există discount-uri la anumiți furnizori, există o eficientizare a unor elemente pe care le aleg, există un timp scurtat, o mai bună organizare pe șantier”, spune Antonia Șandru
Organizat de ARDI – Romanian Organization for Design and Innovation, Design Day a avut loc simultan în 7 orașe din România: Timișoara, Brașov, Cluj-Napoca, București, Iași, Constanța și Sibiu.
ARDI promovează colaborarea, creativitatea și profesionalismul în designul de interior și digital, cu scopul de a aduce o schimbare pozitivă în societate și de a contribui la crearea unui mediu estetic, funcțional și sustenabil.
Lasă un răspuns