Concedieri, tăieri salariale şi eliminarea tichetelor de masă, la STPT! Urmează zile grele pentru angajaţii societăţii, dar şi pentru călători!

Dezastrul financiar în care este Societatea de Transport Public Timişoara şi care s-a adâncit în ultimii ani, are un impact negative asupra angajaţilor.
Asta pentru că, legea privind reducerea cheltuielilor bugetare implică eliminarea unor beneficii pentru salariaţii societăţilor care au înregistrat pierderi, în ultimul an.
Concret, angajaţii de la STPT rămân, chiar din această lună, fără bonuri de masă, care însumează cam 700 de lei, iar cei care îşi mai rotunjeau venturile din efectuarea de ore suplimentare, nu mai pot depăşi un venit de 7.484 de lei/lună.
De asemenea, nu vor mai fi acordate ajutoare de boală sau de înmormântare, iar salariile şefilor vor fi reduse.
CITEŞTE ŞI: Panică pe autostradă, din cauza unui şofer beat, care conducea haotic
În cazul directorului Constantin Cocheci, plătit mai bine decât preşedintele ţării, veniturile îi vor fi reduse cu aproximativ 3.000 de lei pe lună.
“Una dintre principalele prevederi ale acestei legi este ca pentru societăţile care au înregistrat pierderi financiare, iar STPT a avut anul trecut, pierderi de un milion de lei, mai multe drepturi salariale sunt interzise, printre care şi tichetele de masă. Pe lângă tichetele de masă, se elimină orice fel de bonificaţie, inclusiv ajutoare pentru înmormântare sau ajutoare care se dau pentru personalul cu boli cornice sau boli foarte grave. Este o situaţie dificilă, de asemenea, pentru că s-a impus o limitare a salariului maxim pe care un angajat poate să îl încaseze. Plafonarea vine pentru personalul de conducere, dar tot legea spune că la personalul de execuţie, salariul nu poate depăşi procentul de 80% din salariul personalului de conducere. Adesea, din cauza lipsei de şoferi, prin ore suplimentare, erau situaţii în care această limită era depăşită”, a explicat viceprimarul Ruben Laţcău.
Astfel, şoferii de la STPT vor face mai puţine ore suplimentare, pentru ca venitul total să fie de cel mult 7.484 de lei/lună.
Cu un deficit de personal de bord de aproape 150 de oameni, reducerea orelor suplimentare va da şi mai tare peste cap, circulaţia mijloacelor de transport în comun.
Tocmai de aceea, viceprimarul Ruben Laţcău încearcă să rezolve problema printr-un… memorandum
“Aceste tăieri care nu au altă consecinţa decât că vulnerabilizează şi mai mult sistemele de transport public din România, dar şi în Timişoara, nu vor avea, într-un final, niciun beneficiu în micşorarea sau reducerea deficitului bugetului de stat. Pentru că aceste societăţi, dacă vorbim cel puţin de societăţile administraţiilor locale, nu trăiesc deloc sau nu beneficiază deloc de subvenţii, bani sau finanţari din partea bugetului de stat. Săptămâna aceasta vom trimite un memoriu prin care vom cere să fim exceptaţi de la aplicarea acestor prevederi, pentru că dacă vom aplica ad literam aceste prevederi, impactul asupra transportului în comun va fi unul negativ”, a mai spus Laţcău.
Tot pentru reducerea cheltuielilor, vor fi desfiinţate 200 de posturi, dintre care 170 sunt vacante.
Asta înseamnă că 30 de angajaţi vor fi puşi pe liber, însă Laţcău spune că e vorba despre angajaţi cu funcţii de conducere.
“Singura parte bună din această situaţie este că numarul de posturi care au fost declarate vacante pe personalul de bord, şoferi şi vatmani, nu vor fi desfiinţate. Ele vor fi păstrate, deci practic vom putea să angajăm în continuare, dar cu limitările date de prevederile cu privire la salarii”, a mai precizat viceprimarul Ruben Laţcău.
Fondul problemei îl reprezintă pierderile înregistrate de STPT şi pentru care Laţcău dă vina pe datoriile istorice ale societăţii.
Omite să spună însă că problemele financiare s-au accentuat de când Cocheci a ajuns în fruntea societăţii.
De asemenea, Laţcău nu are o justificare clară a pierderilor STP, în contextul în care, activitatea societăţii este subvenţionată în proporţie de aproape 90%.
Distribuie pe rețele de socializare
Alte articole

Sfârșit înfiorător pentru un muncitor! Bărbatul a fost îngropat de viu, după ce un mal de pământ s-a surpat!

Exponatul lunii decembrie la Muzeul Național al Banatului: Scenă cu pictorul Ferenczy József în gară (1901)

Două firme interesate să finalizeze lucrările la noua descărcare de pe autostradă spre Sânandrei! Urmează analiza ofertelor

Prestaţie de excepţie a elevilor de la „Ion Vidu” în cadrul TM2023! Vor urca pe scenă, alături de Katie Melua, într-un concert de zile mari

FOTO 1.500 de spectatori la evenimentele Musica Ricercata Op.6 – Lux Timisiensis!

Și tu poți fi ajutorul lui Moș Crăciun pentru ca acesta să ajungă la familiile vulnerabile! Începe colecta națională de alimente

Se sparge din nou betonul în zona Torontalului! Eroare gravă, pe şantierul de pe Cetăţii! Constructorul a montat greşit, linia de tramvai

UVT lansează MapSense, un proiect unic de accesibilizare instituțională pentru nevăzători!

Accident mortal pe o șosea din Timiș! O femeie și-a pierdut viața după ce a intrat cu bicicleta într-o mașină!

Nu-l mai vor nici USR-iştii! Petiţia cu iz electoral pentru susţinerea lui Fritz, semnată de mai puţin de 2.000 de oameni

Bătrână transportată de urgenţă la spital, după ce casa i-a fost cuprinsă de flăcări, în miez de noapte!

Accident înfiorător! O mașină a fost lovită de un microbuz și proiectată într-un autobuz plin cu pasageri

Focuri de armă, la o petrecere! Polițiștii au intervenit în forță, pentru aplanarea unui scandal

Prăpăd făcut de un bărbat băut și fără permis de conducere! A intrat cu mașina într-un cap de pod, apoi în gardul unei gospodării

Și-a înjughiat prietenul, la beție! Agresorul a fost capturat de polițiști și aruncat după gratii

UVT invită timișorenii la lansarea expoziției de video-animații „Voce și dizabilitate la Universitate”

Îți dai cu părerea și câștigi 100 de euro! Ideea inedită a unui primar, care vrea să implice locuitorii în luarea deciziilor

Lasă un răspuns