Skip to main content

Concedieri, tăieri salariale şi eliminarea tichetelor de masă, la STPT! Urmează zile grele pentru angajaţii societăţii, dar şi pentru călători!

Retim – Fereşte-te de eticheta roşie!

Dezastrul financiar în care este Societatea de Transport Public Timişoara şi care s-a adâncit în ultimii ani, are un impact negative asupra angajaţilor.

Asta pentru că, legea privind reducerea cheltuielilor bugetare implică eliminarea unor beneficii pentru salariaţii societăţilor care au înregistrat pierderi, în ultimul an.

Concret, angajaţii de la STPT rămân, chiar din această lună, fără bonuri de masă, care însumează cam 700 de lei, iar cei care îşi mai rotunjeau venturile din efectuarea de ore suplimentare, nu mai pot depăşi un venit de 7.484 de lei/lună.

De asemenea, nu vor mai fi acordate ajutoare de boală sau de înmormântare, iar salariile şefilor vor fi reduse.

CITEŞTE ŞI: Panică pe autostradă, din cauza unui şofer beat, care conducea haotic

În cazul directorului Constantin Cocheci, plătit mai bine decât preşedintele ţării, veniturile îi vor fi reduse cu aproximativ 3.000 de lei pe lună.

“Una dintre principalele prevederi ale acestei legi este ca pentru societăţile care au înregistrat pierderi financiare, iar STPT a avut anul trecut, pierderi de un milion de lei, mai multe drepturi salariale sunt interzise, printre care şi tichetele de masă. Pe lângă tichetele de masă, se elimină orice fel de bonificaţie, inclusiv ajutoare pentru înmormântare sau ajutoare care se dau pentru personalul cu boli cornice sau boli foarte grave. Este o situaţie dificilă, de asemenea, pentru că s-a impus o limitare a salariului maxim pe care un angajat poate să îl încaseze. Plafonarea vine pentru personalul de conducere, dar tot legea spune că la personalul de execuţie, salariul nu poate depăşi procentul de 80% din salariul personalului de conducere. Adesea, din cauza lipsei de şoferi, prin ore suplimentare, erau situaţii în care această limită era depăşită”, a explicat viceprimarul Ruben Laţcău.

Astfel, şoferii de la STPT vor face mai puţine ore suplimentare, pentru ca venitul total să fie de cel mult 7.484 de lei/lună.

Cu un deficit de personal de bord de aproape 150 de oameni, reducerea orelor suplimentare va da şi mai tare peste cap, circulaţia mijloacelor de transport în comun.

Tocmai de aceea, viceprimarul Ruben Laţcău încearcă să rezolve problema printr-un… memorandum

“Aceste tăieri care nu au altă consecinţa decât că vulnerabilizează şi mai mult sistemele de transport public din România, dar şi în Timişoara, nu vor avea, într-un final, niciun beneficiu în micşorarea sau reducerea deficitului bugetului de stat. Pentru că aceste societăţi, dacă vorbim cel puţin de societăţile administraţiilor locale, nu trăiesc deloc sau nu beneficiază deloc de subvenţii, bani sau finanţari din partea bugetului de stat. Săptămâna aceasta vom trimite un memoriu prin care vom cere să fim exceptaţi de la aplicarea acestor prevederi, pentru că dacă vom aplica ad literam aceste prevederi, impactul asupra transportului în comun va fi unul negativ”, a mai spus Laţcău.

Tot pentru reducerea cheltuielilor, vor fi desfiinţate 200 de posturi, dintre care 170 sunt vacante.

Asta înseamnă că 30 de angajaţi vor fi puşi pe liber, însă Laţcău spune că e vorba despre angajaţi cu funcţii de conducere.

“Singura parte bună din această situaţie este că numarul de posturi care au fost declarate  vacante pe personalul de bord, şoferi şi vatmani, nu vor fi desfiinţate. Ele vor fi păstrate, deci practic vom putea să angajăm în continuare, dar cu limitările date de prevederile cu privire la salarii”, a mai precizat viceprimarul Ruben Laţcău.

Fondul problemei îl reprezintă pierderile înregistrate de STPT şi pentru care Laţcău dă vina pe datoriile istorice ale societăţii.

Omite să spună însă că problemele financiare s-au accentuat de când Cocheci a ajuns în fruntea societăţii.

De asemenea, Laţcău nu are o justificare clară a pierderilor STP, în contextul în care, activitatea societăţii este subvenţionată în proporţie de aproape 90%.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


Alte articole

Scandalul relocării elevilor de la Colegiul Ana Aslan a ajuns la final, după ce reprezentanții Primăriei Timișoara și ai Inspectoratului Școlar au ajuns la un numitor comun.
A băut bine, a „uitat” că nu are permis de conducere, s-a urcat la volan și a pornit la drum, fără să îi pese că ar putea provoca o tragedie.
Filiala Judeţeană Timiș a Asociaţiei Comunelor din România organizează concurs pentru ocuparea mai multor posturi.
Reprezentanții DRDP Timișoara anunță că, începând de astăzi până la finele lunii iunie, pe drumul național DN 68A, dinspre Coșava spre Margina, se vor desfășura lucrări la carosabil și se va circula îngreunat, cu restricții, atât ziua, cât și noaptea.
Un accident rutier s-a produsîn urmă cu puțin timp, pe varianta de ocolire a municipiului Lugoj, unde un bărbat de 61 de ani, aflat la volanul unui autoturism, a intrat în coliziune cu un tir, condus de o tânără de 25 de ani.
O motociclistă de 45 de ani a murit, în urmă cu puțin timp, după ce a fost lovită în plin, de un camion pe care, cel mai probabil nu l-a observat și i-a tăiat calea.
La fel ca în anii precedenți, Muzeul Național al Banatului se alătură manifestărilor culturale din cadrul evenimentului european „Noaptea Muzeelor”.