Skip to main content

Bitea şi-a dat demisia de la STPT! Lista lungă de realizări pe care o prezintă, după 3 ani

RMN ImagisticAS

bitea

După scandalul mitei la moţiune, în care apare şi numele lui, directorul STPT, Nicolae Bitea, a ales să plece din funcţie.

El şi-a înaintat demisia către Consiliul de Administraţie, urmând ca mandatul lui să înceteze de mâine.

CITEŞTE ŞI: Tot mai mulți pacienți cu COVID la ATI! 1.750 sunt în momentul de față, din care 37 sunt copii

„Am preluat Societatea de Transport Public Timișoara în calitate de director general începând cu data de 27 iulie 2018, dată la care erau restanțe salariale către angajați de mai bine de două luni. De asemenea, condițiile de muncă ale angajaților din cadrul STPT erau sub orice nivel de acceptare. În aceste condiții, pe parcursul celor mai bine de trei ani în care am activat ca director general al instituției m-am preocupat de achitarea salariilor la timp, mărirea acestora și de crearea condițiilor de muncă cel puțin decente în toate sectoarele, dar în special la nivelul personalului muncitor, unde am găsit condiții aproape inumane de muncă. În ceea ce privește activitatea transportului public local, la data începerii mandatului meu erau scoase în circulație 115 de mijloace de transport în fiecare zi. În prezent sunt scoase 165 de mijloace de transport în comun, pe liniile urbane și metropolitane, după ce am suplimentat majoritatea liniilor cu mai multe unități (tramvaie, autobuze, troleibuze, minibuze)”, spune Bitea.

Directorul demisionar mai spune că pe perioada mandatului a colaborat foarte bine cu Consiliul de Administrație al STPT, care a susținut toate proiectele ce au adus un plus societății de transport, atât la nivel intern (condiții de muncă, măriri salariale), cât și la nivel extern (micșorarea timpilor de așteptare în stații, igienizare, montarea de stații noi).

Precizează că situația financiară a societăţii este rezonabilă, cu excepția ratei care trebuie achitată către ANAF.

“Situația financiară ar fi fost alta, dacă Societatea Metropolitană de Transport Timișoara ar fi achitat suma de aproximativ 19.000.000 de lei, bani pentru serviciile de transport oferite de STPT. Acesta este și motivul pentru care am intentat proces celor de la SMTT, în vederea plății serviciilor de transport.
Țin să atenționez, așa cum am făcut-o de nenumărate ori în ultimul an prin zeci de adrese către Primăria Municipiului Timișoara, că neplata ratei de eșalonare, a obligațiilor la salarii și a TVA-ului duce la pierderea menținerii eșalonării și automat de executare silită de către ANAF a garanțiilor depuse de către STPT. Este vorba despre garanțiile ce presupun întreg patrimoniul societății – tramvaie, troleibuze, hale de reparații, clădiri, parc propriu, baza sportivă în valoare de 87.000.000 de lei. Reamintesc că am făcut, în calitate de director general al STPT, în ultimul am, nenumărate adrese către Primăria Municipiului Timișoara în ceea ce privește nevoia lunară de bani pentru funcționarea zilnică, dar deschiderea și susținerea autorității tutelare s-au lăsat așteptate, neprimind niciun răspuns. Adresele la care mă refer pot fi verificate, acestea fiind datate și înregistrate. , mai precizează Bitea.

El atrage atenţia că până la finalul acestui an, STPT are de achitat următoarele sume de bani către ANAF: 2.600.000 lei – luna octombrie; 11.000.000 lei – luna noiembrie; 4.500.000 luna decembrie.

CITEŞTE ŞI: A adormit la volan și a intrat cu mașina într-un copac!

Bitea trece în revistă şi realizările pe care le-a avut în cei trei ani în acre a fost în fruntea STPT:

1. Angajarea personalului de bord (șoferi și vatmani) – în jur de 120 de șoferi și vatmani în ultimii 3 ani; fără mărirea numărului de șoferi și vatmani ar fi fost imposibil să suplimentăm cu mijloace de transport în comun majoritatea liniilor

2. Creșterea salariilor personalului de bord cu aproximativ 400 de lei/brut; creșterea salarială este valabilă și pentru personalul muncitor din cadrul STPT

3. Suplimentarea numărului de unități aflate zilnic în traseu

4. Introducerea celor 15 linii destinate exclusiv transportului școlar către unitățile de învățământ de pe teritoriul municipiului Timișoara

5. Creșterea parcului auto – 115 unități în 2018 vs 165 de unități în prezent

6. Introdcerea plății cu cardul a călătoriilor

7. Introducerea plății călătoriilor prin SMS

8. Introducerea plății călătoriilor prin intermediul wallet pay

9. Obținere autorizație ISU Muzeu Corneliu Miklosi

10. Înscriere clădiri Dâmbovița în CF

11. S-a obținut documentația necesară pentru demararea transportului cu vaporetto pe Canalul Bega

12. S-au achiziţionat 15 lămpi cu raze ultraviolete pentru dezinfectarea mijoacelor de transport în comun pe timp de pandemie

13. Au fost închise cabinelor la troleibuze și autobuze, decizie luată în timpul pandemiei de Coronavirus, pentru protecția personalului de bord

14. Remedierea stațiilor de biciclete

15. Remedierea panourilor de informare din stații

16. Continuarea reabilitării Centrului Social

17. A fost obținută autorizația ANRSC pentru iluminat public

18. S-au montat aproximativ 50 de stații tv/tb/ab

19. Reabilitare interior și exterior tramvaie vechi

20. Reabilitare interioară prin vopsirea scaunelor la autobuzele scurte

21. S-au montat 400 de dozatoare cu gel dezinfectant în toate mijloacele de transport în comun

22. Suplimentarea echipelor de control pe mijloacele de transport aflate în traseu

23. Remedierea validatoarelor de bilete

24. Remedierea OBC-urilor din mijloacele de transport

25. Suplimentarea punctelor de vânzare a titlurilor de călătorie

26. Achiziție generator sudori

27. Achiziție utilaj curbat șină

28. Achiziție dulapuri vestiare pentru personalul muncitor

29. Montare Wi-Fi în mijloacele de transport

30. Reabilitarea tribunelor de pe arena Electrică, bază sportivă aflată în cadrul Centrului Social

31. Reabilitarea exterioară a clădirii de pe bulevardul Dâmbovița

32. Dotarea clădirilor de pe bulevardul Dâmbovița cu geamuri termopan

33. Reabilitarea atelierelor din depoul de tramvaie

34. Refacerea liniilor 6, 7 și 8 din depoul de tramvaie

35. Schimbarea ușilor de acces de la depou

36. Reabilitare platformă baza mixtă

37. Achiziție 4 Dacia Dokker destinate transportului persoanelor cu dizabilități

38. Achiziție 6 Dacia Logan, o Dacia Dokker (iluminat public) și 2 Dacia Duster

39. Achiziția a 100 de trotinete electrice și 13 stații pentru depunerea acestora

40. Reabilitare interioară și exterioară clădire administrativă pe bulevardul Dâmbovița, clădire administrativă tramvaie, SAPD, Școala de formare profesională

41. S-a înlocuit gardul – depou tramvaie – curbă troleibuze

42. Reabilitare interioară și exterioară clădire șef coloană și șef garaj autobuze

43. Reabilitare interioară și exterioară șef coloană coloană tramvaie

44. S-au schimbat porțile de acces pe platforma Dâmbovița

45. S-au văruit interioarele tuturor halelor de pe platforma Dâmbovița

46. S-a început pregătirea platformei pentru Secția Auto

47. S-a finalizat reabilitarea interioară a spațiilor care aparțin Secției Troleibuze

48. Schimbarea Ușilor de la halele Secției Troleibuze

49. Schimbarea ușilor de la Baza Mixtă – Secția Transport Tramvaie

În curs de finalizare:

1. Atelier service propriu – vopsitorie / tinichigerie

2. Finalizare proiect spălătorie ecologică pentru autobuze

3. Reabilitare platformă auto Calea Stan Vidrighin

4. Achiziționare autoturn, două basculante și un 8×4.”

 

 

 

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Perioada de verificare reCAPTCHA a expirat. Vă rugăm să reîncărcați pagina.


Alte articole

Gest extrem, care a recurs o tânără de 22 de ani, care a ales să își încheie socotelile cu viața, pe fondul problemelor de sănătate pe care le avea. Sursa de Vest See Full Bio
Start-up-urile care dezvoltă soluții inovatoare pentru mobilitatea urbană mai au doar câteva zile pentru a se înscrie în acceleratorul „inVest – Urban Mobility Accelerator”, prima inițiativă din România dedicată exclusiv transformării modului în care oamenii și bunurile circulă în mediul urban. Sursa de Vest See Full Bio
S-a data alrma aseară, când un electrician de 55 de ani s-a electrocutat, în timp ce facea reparații de rețeaua de alimentare cu energie electrică afectată de vijelia de marți. Sursa de Vest See Full Bio
Caz șocant, anchetat de procurori, după ce cadavrul unei femei de aprximativ 25 de ani a fost descoperit în casa în care aceasta locuia împreună cu soțul ei. Sursa de Vest See Full Bio
Imagini șocante, surprinse pe canalul Bega, în aval de stația de epurare Timișoara, cu mormane de pești morți care plutesc la suprafață sau zac pe maluri. Sursa de Vest See Full Bio
Peste câteva zile, Timișul aniversează 106 ani de administrație românească, iar asta autoritățile județene marcează momentul printr-o serie de evenimente culturale, artistice și muzicale care se vor desfășura pe parcursul a cinci zile. Sursa de Vest See Full Bio
Comisia de circulație din cadrul Primăriei Timișoara a avizat o serie de închideri și restricții de circulație în mai multe zone ale orașului. Sursa de Vest See Full Bio
Una dintre cele mai animate zone din Washington, The Wharf, se transformă, în acest sfârșit de săptămână, într-un spațiu de sărbătoare românească, odată cu desfășurarea celei de-a patra ediții a festivalului “Romanian Weekend at The Wharf”, în cadrul căruia, anul acesta, Banatul și Timișoara sunt în prim-plan. Sursa de Vest See Full Bio
Un tânăr de 22 de ani și-a pierdut viața azi noapte, în urma unui grav accident rutier provocat de un viraj periculos al unui alt șofer. Sursa de Vest See Full Bio
S-a dat alarma la Timișoara, în urmă cu puțin timp, după un accident grav, soldat cu o victimă, în care au fost implicate un autobuz, o motocicletă și o mașină. Sursa de Vest See Full Bio
author avatar
Sursa de Vest