Autobuzele STPT, tot mai scumpe la vedere! Ruben Laţcău anunţă reducerea numărului de curse, din lipsă de şoferi
Probleme financiare şi de management de la STPT fac ca transportul public din Timişoara să devină tot mai neatractiv, în ciuda flotei noi de autobuze şi tramvaie.
Acum, deficitul de vatmani şi şoferi duce la reducerea curselor din oraş, dar şi din zona metropolitană.
Viceprimarul Ruben Laţcău susţine că măsurile care sunt valabile chiar de astăzi, vor fi afecta doar rutele cu puţini călători şi nicidecum în orele de vârf.
Edilul dă vina, în primul rând, pe ordonanţa austerităţii, din cauza căreia şoferii nu mai pot face la fel de multe ore suplimentare, dar şi pe CJT, care a eliminat anumite curse judeţene, în ultimii ani.
“Optimizările nu elimină nicio rută, în acest moment, nu fac nicio comasare de rute, au ca scop doar optimizări pe transport seara. Spre exemplu, au fost rute de transport, la nivel de judeţ, unde, după ora 8:00-9:00, mai erau unu-doi călători care erau transportaţi pe trei-patru rute dus-întors… Şi atunci, aceste optimizări au fost făcute în aşa fel încât după ora 22:00 a fost făcută o reducere pe transport (…) În ultimii patru ani, la nivel de judeţ, au fost desfiinţate multe rute de transport. Vorbim despre un număr de 63 de linii care au fost desfiinţate, dintr-un total de 85. Practic, trei sferturi dintre liniile de transport de la nivelul judeţului au fost desfiinţate, în ultimii ani, iar toate aceste comune, toţi aceşti primari, au venit pa Primăria Timişoara, la SMTT, la STPT, ca să beneficieze de transport public”, a anunţat astăzi, Ruben Laţcău.
Conform adresei de la STPT, aproape 40 de linii de autobuz, troleibuz şi tramvai vor fi afectate de reducerea numărului de curse.
Lasă un răspuns