Veste bună pentru firmele de utilitate publică şi cele care execută lucrări pentru Primărie! Roxana Iliescu anunţă reglementarea circulaţiei maşinilor cu tonaj ridicat
A fost reglementat accesul în zona restricţionată pentru autovehiculele care aparţin Retim, Aquatim, STPT sau altor firme de utilitate publică, precum şi ale firmelor care au contracte cu autorităţile locale.
Este vorba despre maşinile cu masa maximă admisă de peste 3,5 tone, pentru care se percepeau taxe cuprinse între 50 şi 600 de lei/zi.
Situaţia durează din luna iulie, iar de atunci sunt bune de plată inclusiv societăţile din subordinea Consiliului Local.
Roxana Iliescu a sesizat absurditatea lucrurilor şi a propus ca autovehiculele firmelor de utilitate publică sau care derulează lucrări de interes public, să fie exceptate de la plata taxei, iar proiectul a fost votat de consilierii locali.
“În linii mari, gratuitate se acordă societăților aparținând municipalității sau în care municipiul deține parte din acțiuni, sau alte entități care realizează servicii publice de interes local (STPT, Horticultura, SDM, Aquatim, Colterm, Retim etc) şi societăților cu care municipiul are încheiate contracte pentru realizarea obiectivelor de interes public local – școli, grădinițe, spitale etc”, a explicat consilierul local, Roxana Iliescu.
Dacă lucrurile nu erau reglementate, taxa ar fi avut un impact negativ atât asupra situaţiei financiare a firmelor respective, cât şi asupra consumatorului final, care ar fi plătit servicii mai scumpe.
Însă, şi Primăria ar fi avut de pierdut, în cazul în care antreprenorii ar fi contestat taxa în instanţă.
“Ce ar fi însemnat asta:
- procese în instanță pierdute de municipalitate, cu costurile aferente plătite tot de noi toți, din bugetul local (inițiate de societățile care au câștigat licitațiile pentru realizarea unor obiective de interes public local, care la momentul semnării contractului cu municipiul aveau acces gratuit, trezindu-se ulterior, în timpul executării lucrărilor că nu mai au, fără posibilitatea legală de a-și recupera banii dați pe taxele de acces);
- Viitoare obiective de interes public local care ne-ar fi costat pe noi toți mult mai scump;
- Servicii publice locale mai costisitoare pe care tot noi, din buzunarul nostru, ar fi trebuit să le suportăm”, mai explică Roxana Iliescu.
Lasă un răspuns