Skip to main content

Sute de muncitori lucrează zilnic pe bucata lipsă de autostradă, prevăzută cu tuneluri pentru urși!! Sorin Grindeanu, în vizită pe șantier

Marilen Pirtea

Sorin Grindeanu ministrul Transporturilor și Alfred Simonis, președintele ales al Consiliului Județean Timiș, au vizitat în această dimineață șantierul tronsonului lipsă de pe autostrada A1 Margina – Holdea.

Bucata lipsă de nici 10 kilometri a transformat traficul în zonă într-un coșmar pentru șoferi, iar Grindeanu spune că este o rușine ceea ce s-a întâmplat aici în ultimii ani și că ține foarte mult ca șantierul să fie gata înainte de termenul limită.

Tocmai de aceea, acum, pe șantier constructorul a mobilizat sute de muncitori și utilaje, iar numărul lor se va dubla în perioada următoare, pentru finalizarea în termen a lucrărilor.

Nota de optimism este susținută și de firma care a câștigat licitația și care în prezent lucrează pe șantier, despre care ministrul Transporturilor spune că își face foarte bine treaba.

Grindeanu a făcut și asigurări către șoferi, susținând că va face presiuni privind lucrările de pe tronsonul lipsă din Autostrada Vestului, asupra oricui nou-venit Guvern, din această iarnă.

„Undeva până în 10%, suntem la 5-6-8%. În urmă cu cam 1 luna s-a început în forță. Au venit și partenerii bosniaci, cu utilaje, cu oameni si vor mai veni, în perioada următoare, cu și mai multe echipamente, astfel încât să termine cât mai repede această lucrare. Sunt vreo 450 de muncitori pe șantier zilnic, aproape 200 de utilaje urmând ca în lunile viitoare să se dubleze numărul de persoane și de utilaje. S-au atacat toate portalele, absolut tot, se lucrează în forță. Am încredere și în directorul de șantier, este cel care a fost director de șantier și pe Centura Timișoarei și lucrurile au mers foarte bine și acolo. Toate lucrurile sunt într-o desfășurare cât se poate de bună. Vă spun că țin foarte mult și eu și toți bănățenii ca acest tronson să fie gata mai repede decât e termenul limită, pentru că, dincolo de necesitate eu cred că este o rușine ce s-a întâmplat aici în ultimii ani.

Câștigătorul acestei licitații este o companie care își face foarte bine treaba. Este un lucru care mă face foarte optimist. Mobilizarea este una foarte bună și va continua să fie și mai bună. Nu pot să nu spun, pentru că este un lucru pe care îl trăim cu toții: Acești 10 kilometri lipsă te încurcă foarte mult. Este o rușine pentru noi, de aceea, oricine ar veni în noul Guvern o să beneficieze de presiunea pozitivă a mea și a celorlalți colegi ai mei ca acest proiect să nu fie lăsat deoparte”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

În această perioadă, pe șantierul de pe sectorul Margina-Holdea, se lucrează la partea de drum (blocaje de piatră brută, saltea de balast), la evacuarea scurgerii apelor, la structuri (pasaje și viaducte) și la podețe.

De asemenea, pe șantier au intrat și partenerii bosniaci ai antreprenorului Euro-Asfalt, care fac măsurători topografice și fac pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri.

Totodată, continuă aprovizionarea cu pietre de mari dimensiuni în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier.

Conform proiectului, tronsonul lipsă va avea două tuneluri de aproximativ 2,13 km. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Proiectul a fost blocat în 2013 și abia anul trecut au fost reluate lucrările în zonă, cu termen de finalizare a lucrărilor până cel târziu în toamna anului 2026.

Lucrarea este una cu un istoric controversat, fiind scoasă la licitaţie de mai multe ori, în ultimii ani, dar niciodată firmele câştigătoare nu au dus proiectul la bun sfârşit.

În luna octombrie 2022, contractul a fost câștigat de o firmă autohtonă, care se bucură de o imagine bună în România, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.

Costurile acestui proiect se ridică la 385 de milioane de euro, bani care provin din Programul Național de Redresare și Reziliență.

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Primăria Șag a fost premiată pentru contribuția deosebită în dezvoltarea comunității prin investiții durabile, în ediția regională sud-vest a Galei „Romania eşti TU”.
Firmele interesate să-și deschidă un business în centrul Timișoarei, în cadrul Bastionului Theresia, sunt invitate de Consiliul Județean să liciteze pentru închirierea unui spațiu.
Polițiștii de la Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase au descins la patru adrese, pentru a aduna probe într-un dosar de violare de domiciliu, loviri și alte violențe, tulburarea ordinii şi liniştii publice, contrabandă calificată, nerespectarea regimului armelor și munițiilor și uz de armă fără drept.
Începând cu anul școlar 2024/2025, Aquatim a încheiat un parteneriat pentru formarea profesională a elevilor prin învățământul dual, cu Liceul Tehnologic de Vest și Primăria Timișoara.
Unul dintre programele esențiale pentru Kunsthalle Bega, încă de la înființare, a fost dedicat împrietenirii și apropierii copiilor de diferite vârste  cu artiștii și lumea artei contemporane.
O anchetă de amploare este în plină desfășurare, la această oră după ce un bărbat de 35 de ani a fost găsit inconștient, spânzurându-se cu elasticul de la chiloți.
La trei săptămâni de când judecătorii de la Curtea de Apel București au respins propunerea de arestare preventivă pentru Laura Bîlc și doi presupuși complici, magistrații de la Înalta Curte de Casație și Justiție au admis măsura cerută de Parchetul General.
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș lansează un nou program de formare profesională  a angajaților din zona de vest a țării, cu tema: Schimbările climatice: cadrul normativ, obiective și principii!