S-a întors lumea cu susul în jos! Femeile sunt campioane la cumpărăturile online de materiale de construcții! 80% dintre comenzi sunt făcute de doamne
Femeile joacă un rol din ce în ce mai important în procesul de cumpărare online, inclusiv în sectorul materialelor de construcții.
În ultimii ani, tendințele de consum au arătat o schimbare semnificativă în comportamentul de cumpărare al femeilor, inclusiv în domeniul construcțiilor, acolo unde anterior predominau bărbați.
“Încă de la lansarea magazinului online, platformadeconstructii.ro am observat că principalii noștri clienți sunt femeile. Inițial, am crezut că este o întâmplare, dar după mai mult de doi ani, de când activăm pe piață, am constatat că 80% din clienții care accesează site-ul și comandă sunt din zona sexului frumos. Observăm că femeile sunt din ce în ce mai implicate în procesul de achiziție online de materiale de construcții datorită accesibilității cumpărăturilor online, interesului pentru designul interior și proiectelor DIY“, spune Dragoș Vlagali, director general – Bauindustry DC
Femeile sunt tot mai implicate în deciziile de renovare, design interior și construcții, iar acest lucru include și achizițiile de materiale online.
De multe ori, ele sunt responsabile de gestionarea bugetului și alegerea produselor pentru amenajări interioare, renovări sau proiecte de construcții.
“Constatând acest lucru am ajustat strategiile de marketing pentru a răspunde preferințelor și nevoilor femeilor, ba chiar operatorii noștri care răspund în online sau telefonic sunt pregătiți să le ofere sprijin tehnic foarte detaliat, încât devenim consultanți permanenți sau intrăm direct în legătură cu constructorii lor. În ceea ce privește valoarea coșului de cumpărături, acesta nu diferă de la bărbați la femei, dar acestea din urmă nu fac rabat la calitate, nu caută alternative mai ieftine , pe când bărbații da, ei au disponibilitatea să schimbe produsul inițial cu un articol similar. Ținând cont că noi nu comercializăm materiale de construcţii grele cum ar fi fier, ciment, cărămidă, BCA etc., materiale care ridică mult costurile, atunci putem observa că valoarea coşului mediu este de aproximativ 800 de lei, pentru persoane fizice”, mai spune Dragoș Vlagali.
În 2024, piața materialelor de construcții, a fost caracterizată de perioade cu numeroase fluctuații. Anul a debutat cu un interes scăzut din piață pentru materiale de construcții, urmat de o perioadă de boom, în care cererile efectiv au explodat, vezi luna iulie, septembrie, octombrie.
Dintr-o analiză la 11 luni a vânzărilor Bauindustry DC, compania care deține magazinul online, platformadeconstructii.ro reiese că cele mai vândute şi căutate produse sunt: tencuielile decorative, vopselele lavabile, sistemul de nivelare a plăcilor ceramice, hidroizolaţiile, adezivii pentru placări ceramice etc.
Cea mai interesantă creştere în vânzări a fost la sistemul de termoizolaţie, şi anume 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Bauindusatry DC este o companie românească, lansată în 2021 de către Dragos Vlagali, fost manager de multinaționale în domeniul vânzărilor de materiale de construcție care în acest moment deține un magazin online(www.platformadeconstructii.ro) și are produse private label pe care le comnercializează. Cifra de afaceri a anului trecut a fost de jumatate de milion de euro, iar in 2024 se asteapta la o crestere de minim 20% comparativ cu anul precedent.
Lasă un răspuns