Skip to main content

Pasajul Popa Şapcă, anchetat de Curtea de Conturi! Cum a încălcat legea, Robu şi subalternii lui?

A fi om!

Inaugurat cu un festivism comunist asemenea epocii de aur,  Popa Şapcă se clatină acum pe masa Curții de Conturi.

Inspectorii cercetează felul în care a fost atribuită lucrarea și modificările din proiectul tehnic mai mult sau mai puțin legale care s-au făcut.

CITEŞTE ŞI: Clipe de coșmar pentru o copilă de 12 ani! A fost violată de îngrijitorul ei și a rămas însărcinată

Surse din cadrul primăriei spun că modificările realizate au favorizat o anumită firmă, care a câştigat licitaţia.

Astfel, în Caietul de Sarcini al lucrării de la Pasajul Popa Șapcă, la pagina 13 Capitolul 5, “Descrierea lucrărilor proiectate”, a fost propusă o soluție tehnică, însoțită de o notă prin care se impunea tuturor participanților lalicitație, potențiali câștigători, faptul că după finalizarea procedurii de licitație acestora le este INTERZIS să solicite modificarea tehnologiei de execuție și a “listelor de cantități” însușite în faza de licitație.  În urma definitivării procedurii de atribuire, contractul de execuție a fost atribuit societății mult lăudate de primarul Nicolae Robu, S.C. SYLC CON TRANS S.R.L. care s-a angajat că execută lucrarea pentru suma de 23.999.000,00 lei fără TVA, un preț mai mic cu 54,24% faţă de valoarea totală estimată a contractului.  

Conform aceluiaşi Caietul de Sarcini, toți participanții la licitație cu excepția câștigătorului au fost înșelați de către specialiștii din umbra lui Robu, deoarece lucrarea trebuia executată obligatoriu fără întreruperea traficului feroviar.

CITEŞTE ŞI: [VIDEO] INNA doboară un nou record! Videoclipul ultimei piese a strâns aproape un milion de vizualizări, în doar 24 de ore

Nu s-a întâmplat așa, la scurt timp după demararea lucrărilor, chiar Robu anunţa, pe facebook, că timp de o săptămână trenurile nu mai trec pe acolo.

Astfel, costurile de execuţie au fost reduse, iar constructorul s-a putut încadra în preţul oferit.

”Ei bine, printr-o mobilizare de forțe exemplară, el (vechiul pasaj – n.r) a dispărut complet în cursul zilei de ieri, după cca 12 ore de intervenții. Tot ieri, înspre miezul nopții, au început săpăturile în vederea construcției pasajului nou. Vă reamintesc, până în 27.08.2017, pasajul nou trebuie să fie gata, pentru ca din 28.08.2017 să poată fi reluat traficul feroviar!”, a scris Robu pe pagina sa de Facebook, pe data de 22 august.

Conform documentelor în baza cărora a câştigat licitaţia, constructorul lăudat de Robu, trebuia să vină cu o soluţie tehnică astfel încât trenurile să circule prin zonă (să construiască spre exemplu, un pasaj provizoriu).

Cu alte cuvinte, a schimbat soluţia din mers, pentru a economisi bani, lucru pe care specialiştii oblăduiţi de Robu  nu l-au permis altor participanţi la licitaţie. Aceştia au fost mințiți de băieții deștepți din Primărie, comunicânduli-se printr-o adresă oficială că trebuie să facă în aşa fel încât traficul feroviar să nu fie întrerupt, pe perioada lucrărilor.

De ce s-au întâmplat toate astea? Pentru ca licitaţia să fie câştigată de cine trebuie.

 

 

 

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Camera de Comerţ, Industrie și Agricultură Timiş organizează noi programe de formare profesională adaptate nevoilor instituționale și individuale!
Creșterea alarmantă a cazurilor de cancer îi face pe cei de la Asociația Oncohelp Timișoara să extindă capacitatea centrului în care bolnavii primesc  tratamentul de care au nevoie.
În perioada 17 – 21 mai, Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiș invită firmele timișene să facă parte din delegaţia de afaceri care va vizita IBA 2025 – care va avea loc la Düsseldorf, în perioada 18 – 22 mai.
A vrut să dea o mână de ajutor, dar s-a trezit în plasa unor indivizi cu gânduri necurate. Este pățania unei tinere din Timișoara, care a fost tâlhărită, pe o stradă din oraș.
Primăriile marilor orașe din regiunea de vest a țării au acum posibilitatea de a accesa bani europeni, prin Programul Regional Vest 2021-2027, pentru investiții în infrastructura rutieră, în modernizarea sau construirea de șosele de centură, pasaje, noduri rutiere și pasarele pietonale, pentru decongestionarea traficului.
Scene incredibile, în această dimineață, când șoferii prinși în trafic nu înțelegeau de ce una dintre mașini nu pleacă de la semafor.