Skip to main content

Liderul CJT, Călin Dobra, solicită Guvernului patru măsuri post-pandemie a căror eficiență a fost demonstrată pe perioada stării de urgență

TM 2024

Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, cere Guvernului implementarea unor măsuri post-pandemie, care au fost aplicate și pe perioada stării de urgență și care au avut eficiența scontată.

Pandemia a obligat decidenții politici să ia măsuri rapide, astfel încât sănătatea oamenilor să fie protejată, iar instituțiile statului să funcționeze. Unele decizii, precum digitalizarea serviciilor publice, au fost solicitate de români și înainte de pandemie, demonstrându-și din plin utilitatea în perioada de distanțare socială. În acest context, președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, pledează pentru menținerea lor, sub formă de legi, și după trecerea pericolului generat de noul coronavirus.

CITEȘTE ȘI: Atenție, șoferi! Se închide o arteră extrem de circulată din Timișoara, în weekend

Măsuri precum digitalizarea serviciilor, acordarea de zile libere părinților pentru îngrijirea copiilor sau reglementarea muncii la domiciliu au nevoie de un cadru legal pentru a putea fi aplicate în continuare de către instituțiile publice. 

Acest lucru este cu atât mai necesar, cu cât specialiștii avertizează asupra unui iminent val doi al pandemiei în toamna acestui an. Autoritățile centrale nu vor avea nicio scuză dacă un nou val le va surprinde nepregătite. Fac un apel către Guvernul PNL și către parlamentari să înțeleagă importanța și necesitatea continuării unor măsuri adoptate până acum”, spune președintele CJ Timiș, Călin Dobra.

Punctual, președintele CJ Timiș solicită prim-ministrului Ludovic Orban și guvernării liberale menținerea următoarelor măsuri prin adoptarea cadrului legal necesar:

Reglementări mai bune pentru munca la domiciliu

Perioada de pandemie a demonstrat utilitatea muncii la domiciliu. Dacă mediul privat, neconstrâns de diverse reglementări, a reușit să adopte această măsură rapid, autoritățile publice au implementat-o cu dificultate, întâmpinând diverse piedici de natură juridică. Astfel, este necesar să existe un cadru legal cât mai flexibil, prin care autoritățile și instituțiile statului să poată dispune, la nevoie, de această modalitate de a-și organiza activitatea.

Tot ceea ce cerem este ca autoritățile, inclusiv cele locale, să aibă această flexibilitate în organizarea muncii prestate, pe perioade de forță majoră, cum a fost pandemia”, subliniază Călin Dobra.

Digitalizarea și informatizarea administrației

Digitalizarea serviciilor publice simplifică activitatea administrației și vine în sprijinul oamenilor. De exemplu, decretul pentru instituirea stării de urgență a oferit posibilitatea beneficiarilor de prestații sociale să depună în regim online cererile pentru acordarea acestor ajutoare. Este o măsură care poate fi menținută în continuare, iar astfel de facilități ar trebui extinse la nivelul tuturor instituțiilor publice care oferă servicii către populație, consideră președintele Consiliului Județean Timiș.  

Acordarea de zile libere părinților pentru îngrijirea copiilor

Statul trebuie să ofere o astfel de facilitate familiilor cu copii mici, în condițiile în care creșele și grădinițele sunt în prezent închise, iar părinții sunt forțați de angajatorii lor să revină la locul de muncă, consideră Călin Dobra: „Este o situație care afectează mii de familii din Timiș și sute de mii de familii la nivel național, iar Guvernul are datoria să intervină pentru a-i ajuta pe toți cei care se confruntă cu o astfel de problemă. Nu este normal ca statul să-i lase pe angajați să-și gestioneze această situație prin micile înțelegeri cu angajatorii.”

CITEȘTE ȘI: Noi măsuri de relaxare! Lista completă a restricţiilor care se vor ridica de luni, 15 iunie

Prelungirea valabilității documentelor românilor care au plecat legal în afara țării

Măsura ar scuti de drumuri inutile românii din diaspora. Astfel, s-ar limita pericolul extinderii epidemiei, având în vedere că majoritatea românilor sunt stabiliți în țări lovite puternic de pandemie.

Avem nevoie de măsuri prin care să repornim economia, să asigurăm servicii de calitate pentru oameni, să oferim flexibilitate și finanțare adecvată pentru administrațiile locale. Încă sunt multe lucruri pe care nu le putem implementa în lipsa unui cadru legal adecvat. Nu este deloc greu, e nevoie doar de voință și implicare”, a declarat Călin Dobra.

În această direcție, președintele CJ Timiș a transmis o scrisoare către toți parlamentarii de Timiș, indiferent de formațiunea politică din care fac parte, inclusiv reprezentanților minorităților naționale.

Distribuie pe rețele de socializare

Comments (1)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Timișoara devine capitala dansului sportiv. În acest weekend găzduiește Campionatul Mondial de Dans Juniori II Standard&Timișoara Open Championship 2024, WDSF Open Standard și Latino Tineret și Adulți și DSE Children Grand Prix.
Timișorenii mai au la dispoziție mai puțin de 10 zile pentru a alege prin vot proiecte propuse de alți timișoreni și care vor fi implementate de Primăria Timișoara.
Muzeul Satului Bănățean Timișoara, va organiza în zilele de 20, 26 și 27 septembrie o serie de proiecții de filme etnografice, destinate publicului larg.
După ce săptămâna trecută președintele ales al Consiliului Județean, Alfred Simonis, anunța obținerea autorizației de desființare a stadionului Dan Păltinișanu, a venit și vestea demarării licitației pentru demolare.
Municipiul Timișoara, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea implementării proiectului „Înnoirea flotei de tramvaie – etapa I“, Cod SMIS 123654.
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, implementează un nou serviciu opțional pentru colectarea deșeurilor vegetale din Timișoara, ca parte a eforturilor Primăriei de a păstra străzile orașului curate și de a oferi cetățenilor o soluție eficientă pentru gestionarea deșeurilor verzi din gospodăriile proprii.