Impact violent între un tramvai și un biciclist, la Timișoara! Se testează un sistem inovator de avertizare, menit să ajute la evitarea accidentelor grave
Continental testează un sistem de avertizare a coliziunii frontale, pe un tramvai din Timișoara, conceput pentru a preveni accidentele cu bicicliști, trotinetiști și pietoni.
Este o tehnologie similară celei de pe autoturisme: în partea din față a tramvaiunul este montat un radar, care detectează posibile obstacole pe traseu, folosind antena GPS și o hartă digitală.
În cabina vatmanului, vor apărea semnale luminoase, de culoare roșie sau verde, în funcție de existența sau absența obstacolelor.
Mai exact, în momentul în care traseul este liber, este aprins becul verde, iar dacă în fața tramvaiului, la o distanță sigură de frânare apare un biciclist, un trotinetist sau un pieton, se aprinde becul roșu.
Totodată, în cazul detectării unor obstacole în fața garniturii, sistemul va emite și un semnal sonor, care este o altă alertă menită să atragă imediat atenția vatmanului.
După montarea sistemului, există două modalități de utilizare: prima presupune frânarea automată a tramvaiului în caz de pericol, iar a doua permite vatmanului să oprească tramvaiul manual, după ce a primit un semnal de avertizare.
Momentan, Continental testează sistemul în mediu controlat, pe un tramvai din depoul Societății de Transport Public Timișoara.
„Oferim experiența noastră în inginerie pentru a sprijini transferul de tehnologie și produse specifice domeniului automotive către clienți din alte industrii. Colaborarea noastră cu Societatea de Transport Public din Timișoara oferă o oportunitate excelentă de a îmbunătăți soluțiile noastre pentru domeniul feroviar, prin activitățile de cercetare și dezvoltare desfășurate local. Sistemul de avertizare a coliziunii frontale, personalizat de CES pentru nevoile specifice ale transportului public, reprezintă o evoluție importantă pentru îmbunătățirea siguranței în mobilitatea urbană”, a declarat Sorin Iarca, Head of Continental Engineering Services România.
Pentru Timișoara, simularea reprezintă o premieră, însă sistemul a mai fost testat în Germania, atât în mediu controlat, cât și pe străzi.
În cazul în care își vor dovedi eficiența, aceste sisteme de avertizare montate pe tramvaie vor duce la scăderea ratei accidentelor.
„Posibilitatea de a testa noi tehnologii inovatoare, cum ar fi sistemele de avertizare la coliziunea frontală pe un tramvai, reprezintă un pas semnificativ către crearea unui sistem de transport public modern, în acord cu cerințele actuale. Parteneriatul nostru cu Continental ne oferă ocazia de a experimenta soluții tehnice aliniate cu viziunea noastră pentru o mobilitate urbană mai inteligentă, mai sigură și mai confortabilă”, a declarat Constantin Cocheci, directorul Societății de Transport Public Timișoara.
Lasă un răspuns