FOTO: Ultima veste despre autostrada urșilor! Muncitorii se apropie de forarea primului tunel
Ritm susținut pentru echipele lui Umbrărescu și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt, care continuă lucrările pe sectorul Margina- Holdea al autostrăzii A1 Lugoj-Deva.
Muncitorii lucrează la portalurile de acces și ieșire ale tunelurilor„ pentru urși” și se apropie tot mai mult de forarea primului dintre ele.
Conform reprezentanților DRDP, atunci când va începe lucrarea efectivă, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri iar la fiecare 75 centimetri de forare, se vor monta plase, se vor introduce ancore și se va injecta, sub presiune, beton special, cu ajutorul utilajelor.
Astfel, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi, dar și pe banda de urgență.
Conform proiectului, tronsonul lipsă va avea două tuneluri de aproximativ 2,13 km. Acestea vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.
Realizarea acestui tronson de autostradă a fost blocată în 2013 și abia anul trecut au fost reluate lucrările în zonă, cu termen de finalizare toamna anului 2026.
Lucrarea este una cu un istoric controversat, fiind scoasă la licitaţie de mai multe ori, în ultimii ani, dar niciodată firmele câştigătoare nu au dus proiectul la bun sfârşit.
În luna octombrie 2022, contractul a fost câștigat de o firmă autohtonă, care se bucură de o imagine bună în România, S.C. SPEDITION UMB S.R.L, în asociere cu o societate din Bosnia, Euro Asfalt, care are experiență în domeniul realizării de tuneluri.
Costurile acestui proiect se ridică la 385 de milioane de euro, bani care provin din Programul Național de Redresare și Reziliență.
Lasă un răspuns