Fostul senator Matei Suciu, intervine în scandalul transportului public din Variaș! Îl acuză pe viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, că acționează ca pe vremea comunismului
Au scene demne de cascadorii râsului, în Timișoara, unde polițiștii locali au amendat un șofer de autobuz, pentru că, deși nu avea aviz, a oprit într-o stație STPT.
Conform primarului din Variaș, 15 agenți alergau după mijlocul de transport în comun, de parcă ar fi urmărit un criminal în serie.
Autobuzul transporta muncitori de la Variaș la Timișoara și aparține unei firme private, pe care edilul din Variaș a contractat-o în regim de urgență, pentru a acoperi cursele anulate de STPT.
Fost director RAR Timiș și fost secretar al Comisiei de transporturi din Camera Deputaților, Matei Suciu spune că sancționarea șoferului s-a făcut la ordinul viceprimarului Timișoarei, Ruben Lațcău, care vrea să îi lase pe oamenii din Variaș, fără transport public.
Suciu îl acuză pe edil de practici comuniste și spune că întreaga situație a fost una ridicolă, iar polițiștii locali au dat dovadă de exces de zel, pentru a-și mulțumi șeful.
Asta în contextul în care cei 15 agenți au așteptat autobuzul la intrare în Timișoara și, pentru că acesta a oprit în altă stație decât cea în care erau ei, au luat-o la fugă, pentru a-l prinde și a-l amenda pe șofer.
“Văzând disputa dintre domnul viceprimar al Timișoarei, domnul Lațcău, și primarul comunei Variaș, domnul Nicu Birău, constat, cu tristețe, că oameni tineri, liberi de comunism, așa cum se autointitulează, se comportă asemenea celor care, pe vremuri, impuneau colectivizarea, asmuțind Poliția Locală Timișoara să amendeze un șofer de autobuz, pentru că a oprit ca să debarce muncitoriii într-o stație a STPT. La ordinul domnului viceprimar Lațcău, 10-15 polițiști locali nu au dormit toată noaptea, ca să urmărească un șofer și să-l prindă când oprește în stație.
Omul amendat cu 2.500 de lei, pentru că a oprit autobuzul, transporta muncitori din Variaș, la lucru, în Timișoara. Acești muncitori participă, prin impozitul pe salariu pe care îl plătesc, și la bugetul Timișoarei. Nu i-a spus nimeni acestui domn Lațcău, că trufia este una dintre cele mai grele păcate? Sau dânsul este liber cugetător?”, spune fostul senator Matei Suciu, care explică și cum s-a ajuns în această situație.
De când CJT nu mai gestionează transportul public din Timiș, aproape toate localitățile sunt la mâna STPT. Tocmai de aceea, consideră că este nevoie urgentă ca autoritățile să intervină și să implementeze o soluție unitară, la nivelul întregului județ.
„Înainte de înființarea Societății Metropolitane de Transport Timișoara, programul de transport județean era deservit, în proporție de aproximativ 90% de 20 de operatori privați, cărora Consiliul Județean le atribuia grupe de trasee în urma unor licitații. După înființarea SMTT, acești operatori privați au dispărut, din cauză că SMTT a atribuit în mod direct, traseele din jurul Timișoarei, către RATT (ulterior STPT) și a subvenționat prețurile biletelor și ale abonamentelor.
În prezent, localitățile din afara zonei metropolitane, nu mai au servicii de transport persoane. Consiliul Județean Timiș va trebui să se implice direct, astfel încât toate localitățile să beneficieze din nou, de transport public”, a mai spus Suciu.
Lasă un răspuns