Skip to main content

Directorul CCIAT, Florica Chiriţă, despre proiectele Camerei în 2017

Expoziţii, misiuni economice, seminarii, cursuri de formare profesională!

Toate acestea au fost organizate de Camera de Comerţ din Timiş în 2016. Tot  anul acesta CCIAT a înregistrat şi o premieră la nivel cameral şi anume a înfiinţat un Birou Unic de informare. Însă mai multe detalii despre toate acestea aflăm de la directorul CCIA Timiş, Florica Chiriţă. 

Cum a fost anul 2016 pentru Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş? 

Anul 2016 a fost un an foarte bun, plin de evenimente, un an cu vizite oficiale foarte multe. Pot să spun că în 2016 numărul vizitelor ambasadorilor în judeţul nostru a fost egal cu numărul ambasadorilor care ne-au trecut pragul în ultimii 10 ani. Nu au fost însă doar vizite protocolare, astfel, ca urmare a acestor vizite vor avea loc foarte multe colaborări şi aici mă refer la organizarea de misiuni economice, de parteneriate împreună. În plus ţările respective vor să organizeze la Timişoara o serie de evenimente, aşadar anul viitor vom organiza zilele Mexicului în Timişoara, vor fi şi zilele Tunisiei în Timişoara, deci pe lângă faptul că vom organiza împreună parteneriate, am convenit la organizarea de schimburi de experienţă, respectiv vom merge în diferite ţări şi oamenii din ţările respective vor veni la noi cu ocazia târgurilor şi expoziţiilor pe care le vom organiza. 

Cum a fost activitatea Camerei de Comerţ în acest an?

Pot să spun că anul acesta toate departamente pe care le are Camera de Comerţ au avut o evoluţie extraordinar de bună, printre care departamentul de proiecte, care a scris în 2016 un număr foarte mare de proiecte, din care doar unul a fost respins iar restul sunt câştigate. Aşadar, în primul trimestru din 2017 începe implementarea a trei proiecte, urmând ca în semestrul doi să implementăm şi celelalte proiecte. Ne-am orientat foarte mult în proiectele pe care le-am scris către forţa de muncă, către resursa umană, pentru că aşa cum ştiţi lipseşte la noi în judeţ forţa de muncă şi de aceea oamenii de afaceri îşi caută să-şi mute producţiile în alte ţări pentru că nu au cu cine să lucreze. Şi în proiectele pe care le-am scris am ţinut cont de acest lucru, o să vedeţi, un proiect este pe învăţământ dual, unul este pentru organizarea cursurilor pe diferite meserii pentru a atrage persoane din ţară sau de peste hotare să lucreze la noi. Avem în acest departament şi proiectele transfrontaliere pe România-Serbia,  lucrăm de ani de zile cu Serbia foarte bine, şi totodată mai avem un proiect care ne este drag şi deja cunoscut, ClimateKik, în care suntem unul dintre cei mai buni parteneri ai liderului de proiect. Sa dovadă anul acesta partea economică ce ne revenea nouă s-a dublat, avem în jur de 400.000 de euro în primul semestru. Este foarte mult bugetul pentru un partener, iar asta înseamnă că ne-am făcut treaba.

Ştim că aţi organizat şi o serie de cursuri de formare profesională în acest an, despre ce este vorba?

Aşa este, Direcţia de Formare Profesională are o activitate bună. Am organizat o serie de cursuri şi avem programete noi şi pentru anul 2017. Sunt foarte multe cursuri acreditate, iar acum vom acredita alte cursuri care au fost cerute de către mediul de afaceri. Spun asta pentru că sunt cursuri noi de care au nevoie angajaţii din România, şi aici pot să fac o paranteză pentru că nu numai din România, diplomele pe care le acordăm la finalul cursului sunt valabile în toată Europa, doar că trebuie o apostilă de la Prefectură. 

Cu ce alte proiecte derulate în anul 2016 vă mai mândriţi?

Avem multe cu care ne mândrim. Unul dintre ele este Arhiva Electronică pentru Garanţii Imobiliare care a avut o depăşire de 80% faţă de anul trecut, înscrierile au fost foarte multe şi anume 58.000 de înscrieri, Curtea de Arbitraj este pe locul doi în ţară ca şi activitate, ca şi număr de dosare în derulare şi număr de dosare soluţionate. De asemenea am organizat foarte multe expoziţii, pe care le vom organiza şi în 2017, şi mai avem încă propuneri de colaborare ca şi coorganizator şi în alte expoziţii. Au fost 8 la număr anul acesta şi am  avut peste 57.000 de vizitatori şi peste 500 de expozanţi. Asta înseamnă foarte mult pentru noi, suntem bucuroşi că am avut numărul acesta mare de vizitatori şi suntem bucuroşi că expoziţiile merg foarte bine. Spre exemplul Salonul Industriei Uşoare avea două ediţii pe an, acum însă a avut patru. Ne bucurăm de toate acestea, ne bucurăm de faptul că Biroul Unic pe care l-am înfiinţat anul acesta va avea de anul viitor sprijinul Camerei Naţionale, cu care împreună vom încerca să primim aprobările de la ministerul de resort pentru ca cele 14 instituţii implicate să poată să da autorizaţii la sediul nostru, iar oamenii să nu mai fie puşi pe drumuri. Aşadar ne aşteptăm ca şi anul viitor să fie cel puţin la fel de bun ca acesta.

 

Distribuie pe rețele de socializare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


Alte articole

Istoria prinde viață la Muzeul Satului Bănățean din Timișoara, care, cu sprijinul financiar al Consiliului Județean Timiș, inaugurează pe 18 decembrie 2024 expoziția „Banatul Habsburgic”.
Potop de infracțiuni săvârșite de un șofer de 36 de ani, care își va petrece sărbătorile după gratii. Bărbatul a ajuns în vizorul polițiștilor din Timișoara, după ce a fost reclamat de un alt conducător auto, în vârstă de 22 de ani. Acesta a cerut ajutorul agenților de la Poliția Locală, pe care i-a observat […]
Aquatim SA informează clienții că, începând cu 1 ianuarie 2025, vor intra în vigoare noile tarife pentru serviciile de alimentare cu apă potabilă și de canalizare.
Pentru al doilea an consecutiv, sub egida Federației de Padel din România, Timișoara găzduiește cea mai importantă competiție a sportivilor profesioniști de padel.
Studenții din cadrul Clubului Food Safety al Facultății de Inginerie Alimentară din Timișoara au adus spiritul sărbătorilor mai aproape prin organizarea “Atelierului mâini pricepute, turte dulci”, un eveniment ce îmbină tradiția cu inovația în procesarea alimentelor.
După ce în urmă cu o săptămână Primăria Timișoara anunța organizarea unui concurs de recrutare pentru ocuparea a șapte funcții publice, acum municipalitatea vine în completarea echipei administrației locale și scoate la concurs alte două posturi vacante.
restrictii trafic
Anunț important pentru șoferii care tranzitează centrul orașului! Municipalitatea anunță că închiderea circulației rutiere, pentru remedierea unei avarii la o conductă magistrală de apă.