Blocaj, pe unul dintre cele mai aşteptate şantiere ale Timişoarei, după ce muncitorii au descoperit mai multe “minuni” în subteran! Când va fi gata, Pasarela Gelu?
După două amânări ale temenului de execuţie, Pasarela Gelu, care leagă zona Dâmboviţa de Iosefin, a ajuns la un stadiu al lucrărilor de 50%.
Iniţial, şantierul ar fi trebuit să se încheie pe 18 octombrie 2023, apoi pe 30 noiembrie 2023, iar conform celui de-al doilea act adiţional, pe 16 martie 2024.
Până la data limită mai sunt câteva zile, iar şantierul a intrat în impas, în ciuda declaraţiilor triumfaliste ale primarului care încearcă să ascundă realitate.
“Pregătim sezonul de biciclit. Avansăm cu lucrările la pasarela de la str. Gelu – Crizantemelor, care va lega velo și pietonal cele două maluri ale Begăi. Pe Crizantemelor, am ajuns cu rețeaua de piste de biciclete până la noua pasarelă. Practic, creăm un culoar velo care pleacă din zona universitară, de pe Pârvan și ajunge până pe pista de pe malul Begăi și traversează pe malul celălalt peste noua paserelă”, scria Dominic Fritz pe facebook, pe data de 22 februarie.
În realitate, muncitorii sunt depăşiţi de situaţie, pentru că în timpul săpăturilor au dat peste o mulţime de cabluri şi ţevi, care trebuie mutate.
Cea mai mare problemă o reprezintă conducta Aquatim, realizată din fonduri europene, de care nu se poate atinge nimeni.
“Eu înțeleg disperarea primarului, dar disperarea celor din departamentul de comunicare din cadrul primăriei, nu! Angajații care se ocupă de comunicare ar trebui să înțeleagă faptul că ei nu sunt agenții electorali ai primarului și ai celor din USR, nu sunt plătiți de ei, ci de noi toți! Prin urmare, să lase minciunile și să informeze corect timișorenii sau să tacă! (…)
Trebuie spus că stadiul lucrărilor este de aproximativ 50% si stadiul financiar tot cam pe acolo (banii încasați de antreprenor până acum din valoarea totală a lucrării).
Cu alte cuvinte, a mai ramas o listă lungă de lucrări ce ar trebui executate, precum: iluminat, finalizare placă de suprabetonare, montarea pavajului, amenajare spațiu verde, mobilier urban etc. Cea mai delicată dintre toate este construirea zidului de sprijin de pe malul drept care are rolul de a stabiliza malul si implicit toată structura pasarelei!
Această lucrare nu a putut fi executată întrucât au dat de minuni in subteran, cabluri, conducte de care habar nu au avut și care trebuie deviate, mai puțin conducta Aquatim făcută pe fonduri europene de care nu se pot atinge și pentru care proiectantul a trebuit să dea noua soluție tehnica pentru execuția acestui zid de sprijin.
Asta fiind situația, sunt cam penibile mesajele vesele cu linia dreaptă si apropierea imediată a “biciclitului” pe această pasarelă, venite dinspre primărie!”, spune consilierul local Roxana Iliescu.
Lasă un răspuns