Telefon: 0731 028 626

Contact: [email protected] | Publicitate: 0731 028 626

Haosul de la RATT! Fostul director, Sorin Supuran, explică de ce societatea este falimentară

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Directorul demis al STPT, Sorin Supuran, a explicat care sunt problemele și neregulile societății,  pe care le-a constatat încă de la preluarea mandatului.

Acesta spune că astăzi a depus și un raport la Curtea de Conturi, unde a indicat toate neconformitățile pe care le-a observat.

Printre acestea se numără proastele investiții pe care RATT le-a făcut de-a lungul timpului, aici menționând cele două obiective de pe bulevardul Take Ionescu. Acolo se află depoul, dar și muzeul de tramvaie de epocă ce este însă închis din cauză că lipsește avizul ISU.

La ambele locații, RATT a investit bani grei pentru lucrările de reabilitare, însă acestea nu a fost realizate corespunzător. Acum, este nevoie să se aloce alte sume de bani, pentru remedierea deficiențelor.

CITEȘTE ȘI: Un om a murit pe loc, într-un accident rutier! Intervine elicopterul SMURD

„Acolo unde funcționează depoul și muzeul de tramvaie de epocă, lucrările au fost făcute neconform și în neconcordanță cu contractul de execuție. Lipsa autorizației ISU se datorează neglijenței unor colegi, care au convenit să facă recepția pe fugă, o recepție cu obiecțiuni și mai mult să restituie constructorului 70% din garanția de bună execuție. Neobținerea autorizației ISU este cauzată de nerespectarea scenariului de incendiu, iar eu am refuzat să aloc alte sume de bani atât timp cât a existat un contract, iar consturctorul a încasat deja banii pentru executare. Am vorbit foarte detaliat în raportul pe care l-am depus Curții de Conturi, domnul Goia (fostul director RATT - n.r.) a afirmat, în ședința consiliului de administrație, că au existat discuții la nivel de autoritatea tutelară, ordinul arhitecților și reprezentanții ISHO, privind predarea la final a acelei clădiri pentru obiectivul Capitală Culturală Europeană, lucru care mi-a dat de gândit și am încercat să vedem, timp de 3 săptămâni, ce se întâmplă cu constructorul care niciodată nu era prezent. Am cerut și am notificat dirigintele de șantier și am reziliat contractul, am semnat un alt contract cu un alt diriginte, care a scos la iveală alte nereguli”, a spus Sorin Supuran.

Fostul director a descoperit nereguli și la Centrul de Agrement al Societății de Transport în comun, deși centrul respectiv era închis. În plus, Supuran a dezvăluit și faptul că STPT cumpăra frecvent de la firme de apartament piese de schimb pentru mijloacele de transport în comun, la prețuri cu adaosuri de peste 200%. De la aceleași firme, Regia de transport în comun cumpăra carburanți deși societatea nu avea nici măcar o pompă de combustibil.

„Piese de schimb... au fost adaosuri de 100%, 200% sau peste… Din verificările efectuate în sistemele online de achiziție a pieselor am constatat, și vă dau doar două exemple: kituri de ambreiaj, preț de achiziție 2.000 de lei, dumnealor le-au achiziționat cu 8.000 de lei. Dacă vorbim de autocare sau autobuze Mercedes, mi se pare foarte hilar să achiziționezi de la firma Coprot, din Oradea, o firmă de apartament, în condițiile în care firma Mercedes ar putea sa livreze mult sub prețul celor de la Coprot. Mai mult, am avut o întâlnire cu directorul de acolo, pentru că societatea datorează foarte mulți bani și l-am întrebat cum se poate să aibă asemenea adaosuri. Bineînteles, nu a putut să îmi răspundă. Am făcut câteva verificări și fără să dețina nici depozite, nici stație de carburant, în trecut a vândut carburant către Colterm. Foarte ciudat, deși în opinia mea când faci un caiet de sarcini pentru benzină, motorină, trebuie să te indrepti spre furnizori pentru a avea discount-uri, pentru a avea cel puțin o pompă de unde să îți dirijezi mijloacele de transport. Calculator de bord pentru Mercedes. E strigător la cer să nu fie achizitionat direct de la Mercedes, când ai contract cu ei, ci tot de la Coprot, pe alte prețuri și cu alte adaosuri. Aș vrea să mă refer la firma Mancipa, o altă firmă timișoreană de apartament, trei angajați, capital social 250 de lei, din 2006 livrează echipamente, piese și catre Societatea de Transport. Din verificările mele, această firmă achiziționa piese la a doua sau a treia mână și, ulterior, le revindea apoi RATT-ului”, mai spune Supuran.

Fostul director vorbește și despre lucruri care pun în pericol viața călătorilor și anume defecțiuni grave la tranvaiele Armonia, reabilitate pe bani grei, dar și la vaporașele care au fost cumpărate direct din fabrică.

Și în ceea ce privește autoturismele și telefoanele mobile achiziționate pentru angajați Supuran a găsit neregului. Potrivit fostului director, 50 de mașini erau folosite în interes personal, angajații neputând să justifice cotele de carburant.

CITEȘTE ȘI: Este stare de alertă, după ce fetiţa care şi-a înjunghiat bunica a fugit de acasă

„Din prima săptămână am solicitat retragerea tipurilor de autoturisme gen Cielo sau Matiz, cu consumuri foarte mari, cu costuri de reparații și redistribuirea lor pe intervale de timp, în funcție de activități. Mașini permanente au primit colegi de la intervenții care sunt obligați să intervină zi și noapte. Altele au fost distribuite în intervalul luni-vineri, între orele 8-16, dar erau utilizate și în weekend, în interes personal și nu puteau fi justificate cotele de carburant”, spune Supuran.

De altfel, 38 de telefoane de ultimă generație și 15 tablete au fost achiziționate peste noapte, și nimeni nu știe dacă au fost înregistrate în contabilitate sau nu.

„Am rămas oarecum mirat când am văzut contracte cu RCS&RDS pentru servicii de telefonie și internet, contracte cu Telekom, Digi, Vodafone, dar mai mult, în raportul meu e foarte detaliat pentru că la solicitarea pe care am avut-o în scris, nu au putut sa justifice 38 de telefoane, modele iPhone 10, Samsung de ultimă generație și 15 tablete. Nici măcar doamna Lăscuț (contabil - n.r.) nu a putut să-mi justifice dacă au fost înregistrate în contabilitate sau nu”, a transmis Supuran.

Fostul director RATT critică și gratuitățile acordate unui număr prea mare de persoane, indiferent de veniturile pe care le au.

„Cred că opinia publică este de acord că atunci când vorbim despre cetățeni care au pensii care trec deja de 5.000 de lei, chiar până la 20.000 de lei și mă refer la magistrați, la oameni care au deținut poziții publice în instituții ale statului nu ar trebui să existe astfel de subvenții. De asemenea, nici funcționari ai instituțiilor publice care au legătură cu transportul, care se bucură de o salarizare onorabilă, salariați ai societăților comerciale care au ca acționar majoritar Consiliul Local și Primaria Timișoara, de asemenea o serie de fundații, asociații... Din punctul meu de vedere, trebuie să existe gratuități, sunt practicate peste tot în Europa, dar o revizuire a lor și încadrarea unor categorii care au într-adevăr nevoie de subvenționarea transportului public ar fi crescut veniturile proprii ale societății și ar fi ajutat-o să se descurce pe puteri proprii”, spune Supuran.

Sorin Supuran a fost demis de Consiliul de Administrație în urma unei ședințe extraordinare, la mai puțin de două luni de la numirea în funcție. Printre motivele invocate, care au condus la înlocuirea lui Supuran, se numără neplata salariilor angajaților STPT la timp, faptul că a depus o cerere pentru majorare salariului și starea de tensiune pe care ar fi creat-o în rândul angajaților.

Ultima modificare Vineri, 10 August 2018 15:24

Lasă un comentariu

Asigură-te că ai introdus toate informațiile necesare, indicate printr-un asterisk (*). Codul HTML nu este permis.

Administrație

Sorin Supuran rupe legătura cu STPT! Va continua, totuși, să spună ce probleme are societatea

Sorin Supuran rupe legătura cu STPT! Va continua, totuși, să spună ce probleme are societatea

Fostul director al Societății de Transport Public Timișoara încheie orice legătură cu STPT.

Detalii

Ramona Olteanu este noul director economic de la Regia Autonomă „Administrația Canalul Navigabil Bega”

Ramona Olteanu este noul director economic de la Regia Autonomă „Administrația Canalul Navigabil Bega”

Fostul consilier local PSD, Ramona Olteanu, este, de astăzi, noul director economic al Administrației Canalul Navigabil Bega.

Detalii

FOTO: O nouă subcelulă a deponeului de la Ghizela, pentru depozitarea deșeurilor, este gata!

FOTO: O nouă subcelulă a deponeului de la Ghizela, pentru depozitarea deșeurilor, este gata!

Astăzi a fost recepționată subcelula 2.2 de la deponeul ecologic de la Ghizela.

Detalii

Politică

Cele mai noi articole

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Fii sursa noastră!

Ai filmat un eveniment care crezi c-ar putea deveni o știre? Ai imagini spectaculoase și vrei să le vadă o țară întreagă?

Trimite-le prin formularul de contact. Dacă e chiar tare, noi îl publicam. Iar dacă e foarte tare, îl și premiem. Cel mai bun articol va fi premiat în fiecare săptamana, iar câștigătorul va fi anunțat pe www.sursadevest.ro în fiecare zi de luni.

Meteo

Clear

18°C

Timișoara

Clear
Humidity: 92%
Wind: NE at 11.27 km/h
Monday 18°C / 31°C Mostly sunny
Tuesday 18°C / 32°C Mostly sunny
Wednesday 18°C / 32°C Mostly sunny

Login